به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۳۸۷۰۵۴

خبر خوش برای کارگران ساختمانی

خبر خوش برای کارگران ساختمانی
گروه اقتصادی: رئیس مجلس در نامه ای به رییس جمهور دو قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دو نامه جداگانه به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور «قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی» و «قانون اصلاح بند «ب» ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده» را ابلاغ کرد.

نمایندگان به دنبال اصلاح بند (ب) ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند که در آن آمده است: «عوارض و جریمه‌های مربوط به بندهای «الف» و «ت» ماده‌ (۲۶) و ماده ‌(۲۸) این قانون به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود تا براساس شاخص جمعیت میان شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع ‌گردد.»در صورت تصویب جزییات این طرح، مالیات بر ارزش افزوده به نسبت جدیدی در کلان شهرها و سایر شهرها، روستاها و مناطق عشایری و براساس شاخص‌های جمعیت و توسعه ‌نیافتگی توزیع می شود.قانون

جدید مالیات بر ارزش افزوده در ۵۷ ماده بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۷ تیر ماه توسط محمدباقر قالیباف به حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت برای اجرا ابلاغ شده بود.تاریخ اجرای این قانون ۱۳ دی ماه اعلام شده بود. مهمترین بخش‌هایی که در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده تغییر پیدا کرده است مالیات کالا‌های خاص، جریمه‌ها، انتقال و توزیع مالیات‌ها و بخشی از دادرسی مالیاتی است که عموم اصلاحات نیز به نفع مودیان مالیاتی یا فعالان اقتصادی است.

قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد طلا
همچنین در این قانون خود طلا مشمول مالیات نخواهد بود. در مورد طلا این استدلال مطرح می‌شود که از بین نمی‌رود و مصرف نمی‌شود؛ بنابراین از آنجایی که این مالیات نیز مالیات بر مصرف محسوب می‌شود، با این استدلال مجلس پذیرفت که خود طلا را از شمولیت مالیات خارج کند.اما مصنوعات طلا نسبت به اجرت، حق‌العمل و سود خود مشمول مالیات خواهند بود، اما شمش طلا مشمول نمی‌شود. در قانون جدید، مناطق آزاد جزء محدوده اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده شدند و معافیت مناطق آزاد نسبت به مالیات بر ارزش افزوده حذف شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها