کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خط و نشان كشیدن برای غرب جهت مذاکرات

24 بهمن 1401 ساعت 17:16


گروه سیاسی: یک نماینده مجلس گفت: اگر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پای میز مذاکرات باز نگردند و به تعهدات خود عمل نکنند ما هم تصمیماتی خواهیم گرفت که قطعا به نفع آنها و تجارت اقتصادی آنها در منطقه نخواهد بود.
 محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اظهارات طرف های غربی در خصوص مذاکرات برجام، بیان کرد: به دلیل اینکه تیم مذاکره کننده دولت قبل نتواستند آن‌طور که باید ضمانت های لازم را از طرف های اروپایی و غربی بگیرند شاهد بودیم که طرف های مقابل دبه کرده و به تعهدات خود عمل نکردند، این کوتاهی سبب شد تا برجام روی زمین بماند.
به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی آصفری را در ادامه می خوانید:
اقدام مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها یک گام کارشناسی شده بود و سبب شد تا طرف مقابل مجددا پای میز مذاکره باز گردد، متاسفانه برخی از اقدامات نظیر آشوب ها و اغتشاشاتی که در برخی از شهرها رخ داد و با توجه به سناریویی که جریان های اپوزیسیون برانداز در خارج از کشور دنبال کردند، سبب شد تا طرف اروپایی و غربی فکر کنند که ملت ایران دست از انقلاب و نظام خود کشیده اند و مجددا میز مذاکره را بدون دلیل ترک کنند.
امروز طرف مقابل باید متوجه شده باشد که چاره ای جز مذاکره با ایران ندارند و اقدامات تروریستی و قطعنامه های ضد حقوق بشری نمی تواند ایران را وادار به عقب نشینی از درخواست های خود در مذاکرات کند.
ما از خواسته های به حق ملت ایران در مذاکرات کوتاه نخواهیم آمد و بهتر است که آمریکایی ها و اروپایی ها گول سازمان منافقین و تحلیل های غلط آنها را نخورند. غربی ها نباید گول جریاناتی مثل مسیح علی‌نژاد و رضا پهلوی را بخورند.
غربی ها نباید با بیشتر کردن تحریم ها دیوار بی اعتمادی ملت ایران را بلندتر کنند. ما برای انجام مذاکره آماده هستیم اما اگر هم مذاکرات ادامه نیابد جمهوری اسلامی ایران معطل نخواهد ماند.
قرار نیست ما، هم پشت دیوار مذاکره بمانیم و هم تحریم ها را بپذیریم. مطمئنا ما نیز در حوزه های هسته ای و امنیتی و تحریم های متقابل تصمیماتی اتخاذ خواهیم کرد.
 ما فعلا صبر کرده ایم، اگر مذاکرات به نتیجه نرسد مطمئنا ایران هم دست به اقدامات مقابله به مثل خواهد زد.
 امروز برای دنیا ثابت شده که ایران اهل گفت‌وگو است اما قرار نیست در مقابل این رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران سلاح تحریم یا سلاح تهدید یا سلاح قطعنامه های ضد حقوق بشری باشد.
اگر اروپایی ها و آمریکایی ها پای میز مذاکرات باز نگردند و به تعهدات خود عمل نکنند ما هم تصمیماتی خواهیم گرفت که قطعا به نفع آنها و تجارت اقتصادی آنها در منطقه نخواهد بود.


 


کد مطلب: 387096

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/387096/خط-نشان-كشیدن-غرب-جهت-مذاکرات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir