به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳

تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ساعت ۱۴:۰۵

جیمز وب از کهکشانی مشابه راه شیری عکس گرفت

گروه علمی:ستاره شناسان در سازمان فضایی اروپا(ESA) با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویری از یک کهکشان مارپیچ ثبت کرده اند که شباهت زیادی به راه شیری دارد.این کهکشان تازه کشف شده LEDA ۲۰۴۶۶۴۸ نام دارد و میلیاردها سال نوری از زمین فاصله دارد و در حقیقت در صورت فلکی هرکول قرار دارد. LEDA ۲۰۴۶۶۴۸ حاوی هزاران کهکشان، هزاران میلیارد ستاره و تعداد بیشماری سیاره است.

سازمان فضایی اروپا در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی تصویر این کهکشان را منتشر کرد. ESA آن را فقط کالیبربندی تصویر برای تایید قابلیت هایت تلسکوپ جهت آمادگی برای عملیات های علمی معرفی کرد. البته ستاره شناسان این سازمان آن را در ۲۲ می ۲۰۲۲ میلادی با کمک ابزار NIRCam تلسکوپ فضایی جیمز وب ثبت کرده بودند.

این دوربین بسیار قدرتمند می تواند طول موج های قرمز طولانی تری را ردیابی کند که به وسیله نور از فاصله بسیار دور تولید می شوند. انتقال سرخ امتداد طول موج نور را هنگامیکه از فرد دور می شود، توصیف می کند و رنگ سرخ آن بیش از پیش بیشتر می شود. دلیل این امر آن است که جهان در حال گسترش است. فاصله کهکشان های دوردست مانند LEDA ۲۰۴۶۶۴۸ از زمین نیز در حال بیشتر شدن است.بیشتر حباب های قابل مشاهده اطراف LEDA ۲۰۴۶۶۴۸ نیز کهکشان هستند، هرچند برخی ستارگان را می توان تشخیص داد برخی از اشیا آسمانی در این تصویر ممکن است بسیار قدیمی باشند و ۳۰۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ به وجود آمده اند.
برچسب ها: تلسکوپ جیمز وب