به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۸۷۸۲۴

در خواست تنظیم قوانین درباره اشیای ناشناخته

در خواست تنظیم قوانین درباره اشیای ناشناخته
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا گفت: ایالات متحده در حال تدوین «قوانین سخت‌گیرانه‌تری» برای ردیابی، نظارت و شلیک احتمالی به اشیای هوایی ناشناخته است. این سخنان سه هفته پس از شناسایی یک بالن‌ «جاسوسی» چین بر فراز ایالات متحده مطرح شد.
جو بایدن به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دستور داده است تا رهبری یک «تیم بین‌ سازمانی» را برای بررسی رویه‌های ایالات متحده پس از ساقط کردن بالن چینی و همچنین سه شی ناشناس دیگر برعهده بگیرد. با این حال بایدن اعلام کرد که آن سه شی ناشناس دیگر احتمالا از سوی شرکت‌های خصوصی یا موسسات تحقیقاتی هدایت می‌شدند.
بایدن ابراز امیدواری کرد که قوانین جدید به تمایز بین این موارد کمک کند. وی افزود: «اگر جسمی تهدیدی برای امنیت مردم آمریکا باشد آن را ساقط می‌کنیم.»
بایدن اعلام کرد که احتمالا با رئیس جمهوری چین در این رابطه گفت‌وگو می‌کند تا به اصل ماجرا برسد. وی در عین حال گفت که خواهان «جنگ سرد» با پکن نیست. بایدن گفت که برای ساقط کردن این بالن عذرخواهی نخواهد کرد.
وی تاکید کرد که قوانین محرمانه باقی خواهند ماند تا طبق گفته وی «نقشه راه به دشمنان داده نشود.»
در روزهای پایانی ماه ژانویه یک بالن غول پیکر چینی به گفته مقامات آمریکایی با هدف «جاسوسی» روزها در آسمان ایالات متحده در حرکت بود تا در نهایت سرنگون شد. چین اصرار دارد که این بالن در حال انجام تحقیقات آب و هوایی بوده است.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها