به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۸۸۱۳۳

کرم‌های ضد پیری چه میزان موثر هستند؟

کرم‌های ضد پیری چه میزان موثر هستند؟
گروه علمی: فرقی نمی‌کند که به‌تازگی با اولین خطوط ریز در سطح پوست مواجه شده باشید یا اینکه مدت‌هاست برای مقابله با نشانه‌های پیری پوست تلاش می‌کنید، چراکه در هر صورت پس از مدت کوتاهی با محصولات ضدپیری آشنا خواهید شد؛ یعنی همان محصولاتی که شدیدا وسوسه‌برانگیز هستند و وعده‌های امیدوارکننده‌ای به شما می‌دهند.
 
به گزارش سلامت، کرم‌های ضدپیری برای کاهش یا محوسازی حداکثری یکی از علائم پیری پوست یا همه این علائم طراحی می‌شوند. کرم‌های ضدپیری معمولا به دو گروه تقسیم می‌شوند: محصولاتی که با چین‌وچروک‌ها مقابله می‌کنند (و همچنین با سایر نشانه‌های پیری مرتبط با گذر زمان) و محصولاتی که از به‌وجود آمدن نشانه‌های پیری پوست جلوگیری می‌کنند. 
 
 
به‌طور کلی محصولات ضدپیری باید با این اتفاقات مقابله کنند یا مانع از شکل‌گیری آنها شوند: هایپرپیگمنتاسیون (یا تغییرات رنگدانه‌های در سطح پوست)، ناهموار شدن قوام پوست، خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها، از ‌دست‌دادن قابلیت ارتجاعی یا الاستیسیته پوست، زبر شدن بافت پوست، خشکی پوست شدید و همچنین کدرشدگی پوست. 
 
درباره بهترین ترکیبات ضدپیری چه می‌دانید؟ 
 اثربخشی یک کرم ضدپیری تا حدود زیادی به ترکیبات درونش و همچنین سازگاری آن با نوع پوست شما بستگی دارد. ترکیبات زیر جزو مهم‌ترین و بهترین ترکیبات ضدپیری هستند که باید در محصول انتخاب‌شده وجود داشته باشند: 
ویتامین C
اسیدهای آلفا هیدروکسی
مشتقات ویتامین A
پپتیدها
ترکیبات جانبی مانند کوآنزیم Q10، عصاره چای، نیاسینامید، عصاره دانه انگور  

چه عوامل مختلفی در اثربخشی کرم‌های ضدپیری نقش دارند؟ 
 ترکیبات موجود در محصولات ضدپیری، نقش بسیار مهمی در اثربخشی و عملکرد مطلوب آنها دارند و درواقع به شما نشان می‌دهند که آیا برای هیچ‌وپوچ هزینه کرده‌اید یا قرار است به نتایج خوبی برسید. اما در کنار توجه به ترکیبات سازنده محصولات ضدپیری، باید به این عوامل هم توجه داشته باشید: 
 
ثبات و استمرار در استفاده از محصول واقعا حیاتی است: مایو کلینیک به‌عنوان یکی از مراکز معتبر جهانی تاکید می‌کند که استفاده روزانه (1 تا 2 بار در روز) از محصولات ضدپیری باید برای مدت‌زمان زیادی ادامه پیدا کند تا شما را به نتایج مطلوب برساند. بنابراین استفاده موقتی و گذرا از کرم‌های ضدپیری نمی‌تواند امیدبخش باشد. 
 
گران بودن محصول همیشه به معنای برتری آن نیست: گران‌تر بودن بعضی از محصولات همیشه به معنای برتری یا اثربخشی بهتر آنها یا حتی کیفیت بهترشان نیست. بنابراین در درجه اول به قیمت محصول توجه نکنید و به ترکیبات کلیدی درون آن نگاه کنید. 
 
هوشمندانه انتخاب و استفاده کنید: همه کرم‌های ضدپیری با همدیگر برابر نیستند و همه آنها نیز نمی‌توانند به‌طور ترکیبی استفاده شوند. زیاده‌روی در استفاده از آنها نیز می‌تواند باعث تحریکات پوستی شود. 
برچسب ها: سلامت پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها