کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرخ ارز بازار خودرو را بهم ریخته است

30 بهمن 1401 ساعت 12:58


گروه اقتصادی: رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو استان البرز اظهار داشت: در گذشته نمایشگاه‌داران تعین کننده قیمت کف بازار بودند اما امروزه بازار از دست ما در رفته و در واقع نرخ دلار تعیین کننده اصلی بازار خودرو است. باید از مسئولان پرسید که نرخ دلار در یک روز چند بار تغییر می‌کند. باید مسئولان اقتصادی، سیاست کلان اتخاذ کنند چون این شرایط بازار ارز همه بازارها را بهم ریخته است.

 
به گزارش ایلنا،  حمید کریمی در مورد آخربن وضعیت بازار خودروی کشور گفت: در حال حاضر بازار خودرو اوضاع خوبی ندارد و در واقع راکد است. شرایط بگونه‌ای است که بنده در 35 سال اخیر آن را تجربه نکرده بودم.وی افزود: به نظر می‌رسد وزارت صمت و مسئولات مرتبط، بازار خود را رها کرده و از همین روی واقعا برای وزارت صمت جای تاسف دارد. باید برای مردم تشریح شود که آیا تولیدکنندگان ما خودرو دارند یا خیر؟ اگر ندارند به مردم گفته شود و اگر دارند چرا عرضه نمی‌شود تا بازار به آرامش برسد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو استان البرز با بیان اینکه قرعه کشی خودرو بازار را بهم ریخته است، اظهار داشت: باید دولت اقدام به ترخیص خودروهای مانده در گمرک کند تا روند عرضه تسهیل شود یا عبور و مرور خودرهای مناطق آزاد به سایر مناطق کشور بدون مانع شود.

وی افزود: در گذشته نمایشگاه‌داران تعین کننده قیمت کف بازار بودند اما امروزه بازار از دست ما در رفته و در واقع نرخ دلار تعیین کننده اصلی بازار خودرو است. باید از مسئولان پرسید که نرخ دلار در یک روز چند بار تغییر می‌کند. باید مسئولان اقتصادی، سیاست کلان اتخاذ کنند چون این شرایط بازار ارز همه بازارها را بهم ریخته است.کریمی افزود: باید به مردم توصیه کرد در این شرایط از خرید خودرو اجتناب کنند. چرا در شرایطی نرخ‌ها افزایش می‌یابد خرید می‌شود؟ بخشی از گرانی همین تصمیم مردم است و باید از فرهنگ سایر کشوره‌ها در اینگونه موارد استفاده کنیم تا قیمت‌ها بشکند.


کد مطلب: 388184

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/388184/نرخ-ارز-بازار-خودرو-بهم-ریخته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir