به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۸۸۲۹۰

به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ دردسری تازه برای کاربران

به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ دردسری تازه برای کاربران
گروه فناوری:آیا رایانه شخصی خود را مجبور به نصب ویندوز ۱۱ علی رغم عدم رعایت الزامات رسمی کرده اید؟
ممکن است مایکروسافت شروع به آزار و اذیت شما برای انجام این کار کند یا حداقل به شما یادآوری کند کاری که انجام داده‌اید خلاف استفاده مورد نظر از سیستم عاملش است.به‌روزرسانی ژانویه ۲۰۲۳ ویندوز ۱۱ موجب ناراحتی کاربرانی شده که به اجبار به‌روزرسانی را روی رایانه‌های شخصی خود با یک واترمارک مداوم روی دسکتاپ انجام داده‌اند که هشدار می‌دهد الزامات سیستم برآورده نشده اند.

این داستان در میان وبلاگ‌های ویندوز در حال پخش است، واترمارک می‌گوید «نیاز‌های سیستم برآورده نشده اند» و اگر سیستم عامل متوجه شود که روی سخت‌افزاری اجرا می‌شود که حداقل الزامات را برآورده نمی‌کند، در گوشه سمت راست پایین دسکتاپ حک می‌شود.ممکن است مقصر پردازنده امنیتی اختصاصی یا تراشه TPM ۲.۰ (Trusted Platform Module) باشد که توسط سرویس‌هایی مانند BitLocker و Windows Hello استفاده می‌شود.

مایکروسافت قبل از ارتقاء به این ماژول نیاز دارد؛ به همین دلیل است که وقتی ویندوز ۱۱ معرفی شد، بسیاری از رایانه‌های شخصی غیر قابل ارتقاء رندر شدند. اکثر پردازنده‌ها و مادربرد‌های جدید قابلیت تعبیه‌شده در آن‌ها را دارند، اما این ویژگی قبل از راه‌اندازی ویندوز ۱۱ تضمین‌شده نبود.

اما برخی از کاربران اهمیتی نمی‌دهند و آیا می‌توانید آن‌ها را سرزنش کنید؟ به نظر می‌رسد که در این روزگار تهیه یک رایانه شخصی جدید برای ارتقاء به یک سیستم عامل خاص، بسیار فاحش به نظر می‌رسد و از آن جایی که جامعه ویندوز مدت‌ها است که خودکفا بوده، توانسته است بفهمد که چگونه می‌توان ویندوز ۱۱ را با وجود این که از سخت‌افزار پشتیبانی نمی‌کرد، به اجبار بر روی رایانه شخصی ارتقاء داد.اگر در حال حرکت به سوی ویندوز ۱۱ هستید، حتی اگر سیستم شما از نظر فنی سازگار نیست، راهی برای حذف پیام‌های موجود در دسکتاپ شما وجود دارد.

در ماه دسامبر، یک مشاور مستقل مایکروسافت برای این منظور تغییر فایل رجیستری را به طوری که ویندوز فکر کند همه چیز راحت است، پیشنهاد کرد. توجه داشته باشید این کار معایب خود را دارد، مانند لغو ضمانت نرم افزار در دستگاه شما.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها