به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۸۸۴۵۳

صعود ۶۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

صعود ۶۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
گروه اقتصادی: شاخص کل بورس امروز با ۶۰ هزار و ۸۹۷ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۶ هزار و ۴۴۲ واحد صعود در رقم ۴۹۳ هزار و ۱۶۱ واحد ایستاد.به گزارش ایسنا؛ در این بازار ۴۳۹ هزار معامله به ارزش ۷۳ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال انجام شد.
 
طی معاملات امروز ۹۵ درصد نماد‌های بورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.شاخص کل فرابورس هم امروز با ۶۳۲ واحد افزایش تا رقم ۲۰ هزار و ۶۷۵ واحد صعود کرد.

در این بازار ۲۷۴ هزار معامله انجام شد که ۱۲۲۴ میلیارد ریال ارزش داشت. ۷۷ درصد نماد‌های فرابورسی امروز مثبت بودند و پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد و سنگ آهن گهرزمین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.بر اساس این گزارش و به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران از روز سه‌شنبه (دوم اسفند ۱۴۰۱) منابع ارزی ناشران بورسی، از جمله ناشران حاضر در صنایع شیمیایی، فلزی و نفتی، از این پس بر اساس مکانیزم جدید مبتنی بر منابع و مصارف (عرضه و تقاضا)، کشف قیمت می‌شود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها