به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۸۸۵۴۹

یک جای کار بایدن مشکل دارد

یک جای کار بایدن مشکل دارد
گروه بین الملل:  پزشک سابق کاخ سفید در دولت‌های دونالد ترامپ و باراک اوباما و نماینده فعلی مجلس نمایندگان آمریکا، نتیجه اخیر معاینه سلامت جسمانی جو بایدن را یک "پنهانکاری" نسبت به مشکلات سلامت رئیس جمهور آمریکا خواند.
رونی جکسون، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و پزشک سابق کاخ سفید به انتقاد از گزارش اخیر معاینه سلامت جسمانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرداخته و آن را "هشدار دهنده" خواند.
به گفته جکسون، این گزارش هیچ اشاره‌ای به "سلامت روان رو به افول" بایدن که به دلیل گافهای مکرر این رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی‌هایش مشهود است، نکرده است.
جکسون که در دولتهای دونالد ترامپ و باراک اوباما به عنوان پزشک کاخ سفید کار کرده، گزارش سلامت جسمانی اخیر بایدن که این رئیس جمهور ۸۰ ساله آمریکا را "سالم" و "نیرومند" و دارای وضعیت مناسب برای ریاست جمهوری دانسته، چیزی بجز یک "پنهانکاری" نسبت به مشکلات واقعی سلامت او نمی‌داند.
جکسون در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز تصریح کرد: "اکثریت آمریکایی‌ها می‌توانند ببینند که سلامت روان بایدن در افول تمام عیار است. با این وجود هیچ شفافیتی از سمت کاخ سفید در قبال آنچه که واقعا دارد رخ می‌دهد برای آنکه به این مساله و ناتوانی او برای انجام شغلش رسیدگی شود، وجود ندارد."
این دور جدید هشدارها در قبال وضعیت سلامت رئیس جمهور آمریکا پس از آن مطرح می‌شوند که دیگر پزشکان کاخ سفید هشدار دادند که نتایج معاینات جسمانی بایدن احتمالاً برای پنهان کردن نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامت او "لاپوشانی" شده است.
بایدن که رکورد پیرترین رئیس جمهور و فرمانده کل قوا در آمریکا را دارد، به دنبال یک سری گاف‌های بزرگ اخیرش، از جمله در ارتباط با یادآوری اشتباه نام‌ها و تاریخ‌ها، و حتی ناتوانی در دست دادن درست با دیگر رهبران جهان، با انتقادات جدی از بابت وضعیت سلامت ذهنی‌اش مواجه شده است.
بایدن در جدیدترین گاف بزرگی که داد هنگام ایراد سخنرانی سالانه کشوری خود مشهور به "وضعیت کشور" از چاک شومر، سناتور آمریکایی که در حقیقت رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا است به عنوان رهبر اقلیت این مجلس یاد کرد.
تست سلامت جدید رئیس جمهور آمریکا شامل یک معاینه جسمانی و عصبی معمول بود که طبق اعلام رسمی، هیچ چیزی که در سطح "اختلال مغزی یا اعصاب مرکزی" باشد در او پیدا نکرد.
این تست سلامت بایدن نشان داد که او یک ضایعه را از قفسه سینه‌اش برداشته و راه رفتنش دچار مشکل است، اما کلیت این ارزیابی مثبت بود و کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید، وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور آمریکا را تایید کرد.
جکسون گفت، این گزارش فقط "هر چه بیشتر تایید می‌کند که این دولت همچنان در پنهان کردن حقیقت مصمم است."
او به فاکس نیوز تاکید کرد: در هیچ کجای این گزارش به وخامت وضعیت سلامت روان بایدن اشاره ای نشده است.
جکسون اظهار داشت: این نگران کننده است. من تا کنون سه نامه به کاخ سفید ارسال کرده و خواستار دریافت آزمایش سلامت شناختی بایدن و انتشار علنی نتایج این آزمایش شدم که همه آنها نادیده گرفته شدند.
او اضافه کرد: "همه می‌توانند ببینند که یک جای کار اشتباه است. باید این پنهان کاری پایان یابد."
این ابراز نگرانی‌ از سوی جکسون در حالی مطرح می‌شود که اخیرا هم چهره‌های جمهوری‌خواه و هم دموکرات‌ها نسبت به سن بالای رئیس‌جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند. بایدن در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دوباره پیروز شود در ابتدای دور دوم ریاست جمهوری‌اش ۸۲ ساله است.
اخیرا نیکی هیلی، سفیر دولت سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد جدید ریاست جمهوری در حزب جمهوریخواه، خواستار این شد که همه سیاستمداران بالای ۷۵ سال در آمریکا به صورت اجباری "آزمون‌های صلاحیت سلامت روانی" را انجام دهند.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها