به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۸۸۶۵۶
لیگ قهرمانان و یک نبرد کلاسیک

لیورپول - رئال مادرید، چه مسابقه‌ای بشود!

لیورپول - رئال مادرید، چه مسابقه‌ای بشود!
گروه ورزشی: امشب دیدار فینال فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا تکرار می‌شود. لیورپول که در فینال یک بر صفر به رئال‌مادرید باخته بود، حالا در دور رفت مرحله یک‌هشتم پایانی رقابت‌های این فصل میزبان حریف اسپانیایی است. لیورپولی‌ها زیاد از انتقام صحبت‌ نکرده‌اند چون فصل پیش و قبل از فینال بازیکنان این تیم مخصوصا محمد صلاح بارها از انتقام شکست در فینال قبلی سخن به میان آورده بودند که بعدا سرافکنده شدند.
2 تیم همچنان مصدومانی دارند که تکلیفشان مشخص نیست. گفته می‌شود داروین نونیس که در بازی با نیوکاسل دچار آسیب‌ دیدگی کتف شد، به بازی امشب می‌رسد، اما قطعی نیست. لوئیس دیاس و کوناته همچنان مصدومند، اما ژوتا و ویرجیل فن‌دایک به تمرینات و ترکیب برگشته‌اند. در اردوی رئال‌مادرید بازیکنانی مثل لوکاس واسکس، کورتوا، کارواخال و آلابا اخیرا از مصدومیت برگشته‌اند، اما هنوز قطعی نشده که کریم بنزما در این بازی حضور دارد یا نه. تونی کروس و شوامنی به‌ دلیل بیماری و فرلان مندی و ماریانو به‌دلیل مصدومیت خط خوردند.
1803919
*استفان کواچ رومانیایی داور بازی رفت رئال‌مادرید و لیورپول شد. رئالی‌ها از این داور خاطره دارند. کواچ پیش از این فقط یک‌ بار برای رئال‌مادرید قضاوت کرده؛ بازی رفت با سیتی در مرحله نیمه‌ نهایی چمپیونزلیگ فصل گذشته در ورزشگاه اتحاد که با نتیجه 4 بر 3 به‌نفع سیتی با پایان رسید. خاطره خوب رئالی‌ها به این دلیل است که آن‌ها توانستند در بازی برگشت آن شکست را جبران کنند.
*لیورپول پس از تحمل شکست‌های تحقیرآمیز، 2 مسابقه است که به دور پیروزی برگشته و توانسته اورتون و نیوکاسل را در 2 بازی سخت با نتیجه 2 بر صفر ببرد. *رئال‌مادرید 4 پیروزی پیاپی پس از شکست مقابل مایورکا به‌دست آورده است. 2 تیم در سال‌های اخیر 2 فینال را با هم برگزار کرده‌اند و درمجموع 3 فینال که 2 تا به سود رئال تمام‌ شده است.
*فده والورده در این فصل 12 گل برای رئال زده که تنها 5 گل تا آمار خامس در سال 2017 که بیشترین تعداد گل یک هافبک در تاریخ باشگاه رئال در یک فصل است، فاصله دارد.
*والورده هم مثل تونی کروس هر وقت گل می‌زند، برای تیمش خوش‌شانسی می‌آورد. فدریکو که سومین گلزن برتر تیم پس از بنزما و وینیسیوس 16 گله است، در این فصل در 11 بازی گل زده که هر بار رئال‌مادرید پیروز شده است. در کل فصل‌ها در 17 بازی گل زده که رئال هر 17 تا را برده است. او در کاستیا (تیم دوم رئال) هم در 3 بازی گل زد که در هر 3 بازی پیروز شدند و در تیم ملی اروگوئه نیز در 4 بازی گل زده که حاصلش 4 پیروزی بوده است.
1803921
*والورده با 24 سال و 11 روز سن، جوان‌ترین بازیکن اروگوئه‌ای تاریخ است که به 150 بازی در لالیگا رسیده؛ 126 بازی با رئال‌مادرید، 24 بازی با دپورتیوو لاکرونیا، 92 برد، 32 مساوی، 26 باخت، 12 گل، 9 پاس‌گل، 10 کارت زرد.
*لیورپول در 3بازی اول خود مقابل رئال‌مادرید در رقابت‌های اروپایی بین سال‌های 1981 تا 2009 پیروز شد. از آن زمان قرمزها در 6 بازی مقابل این تیم بدون برد بوده و 5 بار شکست خورده و تنها یک تساوی به‌دست آورده‌اند. این طولانی‌ترین روند بدون برد لیورپول مقابل یک تیم خاص در تاریخ رقابت‌های اروپایی محسوب می‌شود.
*این چهارمین سفر رئال به آنفیلد است. رئالی‌ها پس از آنکه سال 2009 با نتیجه 4 بر صفر شکست خوردند، 2 بار دیگر به آنفیلد رفتند و گلی نخوردند؛ پیروزی 3 بر صفر و تساوی بدون گل.
*رئال در سال‌های اخیر در انگلیس نتایج خوبی نگرفته. فصل پیش به چلسی و منچسترسیتی در این کشور باختند و در اسپانیا جبران کردند. رئال تنها یک‌بار در 7 سفر آخر خود به انگلیس موفق به کسب پیروزی شده که آوریل 2022 مقابل چلسی بوده. در سایر دیدارها 2 مساوی به‌ دست آورده و 4 شکست.
منبع: همشهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها