کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حل مشکلات اقتصادی راحت‌تر از مسائل نظامی است

3 اسفند 1401 ساعت 9:01


گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوافضای سپاه، حل مشکلات اقتصادی را راحت‌تر از مسائل نظامی دانست و گفت: بی‌عملی داخلی در دهه ۹۰ عقب افتادگی ایجاد کرد و موجب شد خاکریز ضعیف ما اقتصاد باشد امروز همه و به خصوص نخبگان باید پای کار بیایند تا مشکلات کشور حل شود.
به گزارش ایرنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده  در دانشگاه امیرکبیر گفت: بعضی شرایطی را بوجود آوردن و طوری وانمود می‌کنند که مقام شهادت دست نایافتنی است، اما مسیر شهدا برای هر کسی که در مسیر آن‌ها گام بر می‌دارد دست یافتنی است. گاهی اوقات جوانان ما از اینکه در برهه‌های حساس انقلاب حضور نداشته اند احساس بی‌خاصیتی می‌کنند؛ البته این موضوع برای کسی که اهل کار و فعالیت باشد طبیعی است، ولی باید توجه کرد امروز هم از ابتدای پیروزی انقلاب برهه‌های حساسی را پشت سر گذاشته ایم، اما هنوز به پایان راه نرسیده ایم و راه دشواری پیشرو داریم.
در گذشته دشمنان از موضع قدرت با ما برخورد می‌کردند و امروز از موضع ضعف با ما برخورد می‌کنند. ما امروز با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم و از راه‌های مختلف به ما تهاجم می‌کنند.
وی عنوان کرد: امروز دشمن تشخیص داده ما خاکریز ضعیفی به نام اقتصاد داریم و از این ناحیه به ما حمله می‌کند. در دهه ۹۰ بی عملی داخلی عقب افتادگی ایجاد کرد و موجب شد خاکریز ضعیف ما اقتصاد باشد. امروز همه و به خصوص نخبگان باید پای کار بیایند تا مشکلات کشور حل شود.در دوران دفاع مقدس همه جهان علیه ما بسیج شد، اما در همان زمان برای مثال شهید طهرانی مقدم تشخیص داد کار بر زمین مانده آتش پشتیبانی است و باید توپخانه تشکیل داد.
حاجی‌زاده تصریح کرد: ما در آن زمان امکاناتی نداشتیم، اما روحیه تهاجمی رو به جلو که شهید مقدم داشت کار را به پیش می‌برد. شاید در ابتدا برخی گمان نمی‌کردند جنگ طولانی شود و خیلی موافق راه انداختن توپخانه نبودند، اما شهید مقدم کار خودش را می‌کرد. اما آن ایستادگی ما را به نقطه‌ای رسانده است که برخی بزرگان محتاج ایران شده‌اند. پس موفقیت دست یافتنی است و می‌شود به آن رسید. زمانی مساله هسته‌ای اولویت اول دشمن بود بعد که به موشک نقطه‌زن رسیدیم مساله اول آن‌ها موشک شد و بعد دیدند پهپاد خطرناک‌تر است و اولویت آن‌ها پهپاد شد. من به شما قول می‌دهم تا چند وقت دیگر موضوع جدیدی رو می‌شود که تبدیل به اولویت اول مقابله دشمن می‌شود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دنیا از مسیر دستیابی به فناوری به جایی رسیده است. برخی کشور‌هایی که منابع محدودتری نسبت به ما دارند با تمرکز بر فناوری به قدرت اقتصادی رسیده‌اند. این موضوع در مورد اروپایی‌ها هم صادق است. آن‌ها در موضوع نیروی انسانی هم مشکل دارند و جمعیت جوان در اختیار ندارند.
حاجی‌زاده تاکید کرد: بسیاری از نیروی انسانی متخصص آن‌ها را سایر کشور‌ها تأمین می‌کنند. وقتی همین فناوری استارلینک را بررسی می‌کنیم می‌بینیم بسیاری از مدیران آن ایرانی هستند. این هم ایراد ما است که در کشورمان جای ارزش و ضدارزش عوض شده است. بسیاری از جوانان می‌گویند فضایی برای کار کردن نیست در حالی که شما باید خودتان فضای کار را ایجاد کنید. جوانان دهه ۶۰ از خودشان گذشتند و امروز هم جوانان باید همین کار را بکنند. رفتن به خارج مشکلی از کشور حل نمی‌کند بلکه فقط مشکل همان شخص را حل می‌کند.
 حاجی‌زاده با بیان اینکه ما امروز تبدیل به یک قدرت شده و امروز از قدرت منطقه‌ای هم عبور کرده ایم، گفت: اگر ایران در منطقه همراه نباشد آن‌ها قادر به اجرای هیچ طرحی نیستند. حل مشکلات اقتصادی به مراتب راحت‌تر از مسائل نظامی است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: امروز همه ما باید کمک کنیم تا مشکلات کم شود و اگر این کار را نکنیم مشکلات روی دوش قشر ضعیف سنگینی خواهد کرد. دشمنان در تلاش هستند تا امید مردم را ناامید کنند، اما ان‌شاءالله با ورود جوانان این مشکلات هم حل می‌شود.


کد مطلب: 388773

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/388773/حل-مشکلات-اقتصادی-راحت-تر-مسائل-نظامی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir