به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۳۸۸۹۸۰

مخالفت آمریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه

مخالفت آمریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه
گروه بین الملل: روزنامه تلگراف چاپ لندن  در گزارشی نوشت، دیپلمات‌های آمریکایی معتقدند دولت بریتانیا بهتر است که سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار ندهد، چرا که چنین اقدامی نقش لندن را در ارتباط دیپلماتیک در قبال تهران تعضیف خواهد کرد.
این روزنامه می‌گوید، در حالی مقام‌های دولت جو بایدن با تروریستی دانستن سپاه از توسط دولت بریتانیا مخالف هستند، که دولت قبلی این کشور در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ سپاه پاسداران را در فهرست سازمان تروریستی قرار داد.
روزنامه تلگراف اضافه کرده است، وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی احتمال از سرگیری مذاکرات متوقف شده هسته‌ای است و اعتقاد دارد لندن می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند و قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های غیرقانونی بریتانیا، باعث تضعیف چنین نقشی خواهد شد.
ماه گذشته روزنامه تایمز نیز گزارش داد که طرح دولت بریتانیا برای قرار دادن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی را به دلیل نگرانی از آسیب رساندن احتمالی به کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک بین لندن و تهران، به طور موقت کنار گذاشته است.
در نوامبر گذشته، کن مک کالوم، مدیر سازمان اطلاعاتی داخلی بریتانیا، سپاه پاسداران را متهم کرد که در سال ۲۰۲۲ حداقل ۱۰ بار برای ترور یا ربودن افرادی که در بریتانیا زندگی می‌کردند، طرح‌ریزی کرده است.
وارد کردن نام سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی مورد حمایت تعدادی از سیاستمداران ارشد بریتانیایی است.


 
برچسب ها: سپاه پاسداران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها