کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دشمن سوار مشکلات اقتصادی کشور شده است

4 اسفند 1401 ساعت 15:27


گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال بن بست‌نمایی، مشروعیت زدایی و ناامیدی است، گفت: در دوران دفاع مقدس فرصتی فراهم شد که مردم در جبهه‌ها حضور پیدا کنند، امروز هم اقتصاد را باید در اختیار مردم قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در نخستین همایش فاتحان بی‌نشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک اعیاد شعبانه و ولادت امام حسین(ع) گفت: امروز نیازمند اقتصاد مردمی هستیم، همان طورکه در دوران دفاع مقدس فرصتی فراهم شد که مردم در جبهه‌ها حضور پیدا کنند، امروز اقتصاد را نیز باید در اختیار مردم قرار دهیم.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بن بست‌نمایی، مشروعیت زدایی و ناامیدی است، گفت: در دوران دفاع مقدس فرصتی فراهم شد که مردم در جبهه‌ها حضور پیدا کنند، امروز هم اقتصاد را باید در اختیار مردم قرار دهیم.
رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی، نظام و کشور عزیزمان و کمک به مردم است
رئیس مجلس با بیان اینکه بدون شک افتخار پاسداری فرصت و توفیق بزرگی است که شامل همه نمی‌شود و هرکسی نمی‌تواند این توفیق را پیدا کند تا لباس خدمت و انجام وظیفه را به تن کند گفت: طبیعتاً رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی، نظام و کشور عزیزمان و کمک به مردم است.
قالیباف با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه اشاره کرد و افزود: یکی از نکاتی که ایشان در صحبت‌هایشان مطرح کردند و هنوز در خاطرم مانده این است که اگر هر کجای کشور ضعف و اشکالی پیدا شود همانند ساختمانی که پایه آن دچار اشکال شده است برای تعمیر آن پایه، ستون اصلی سپاه است که باید آن پایه را تحمل کند تا فرآیند بازسازی‌اش انجام شود.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه وظیفه سپاه حفظ نظام، انقلاب، دفاع در همه زمینه‌ها و و خدمت به مردم است گفت: انقلاب، مبانی و اصولی دارد که اگر به آنها توجه نکنیم از سیرت تهی شده و تنها به صورت و شکل موضوع نگاه خواهیم کرد و از محتوا خارج می‌شویم.
برای حفظ ارزش‌های انقلاب مکلفیم کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیچ نصیحت، سخنرانی و گفته‌ای همانند اثبات کارآمدی دین در جامعه مؤثر نیست چرا که امروز نظام اسلامی و نظام برخاسته از اندیشه‌های سیاسی حضرت امام(ره) که مبتنی بر نظام ولایت فقیه بوده و اصول قطعی و غیرقابل تجدیدنظر ماست، نهادی را ساخته با نام «نهاد جمهوری اسلامی» که در این نظام باید یک حکمرانی کارآمد و مؤثر وجود داشته باشد.
قالیباف اضافه کرد: امروز دشمنان‌مان در نقاطی ایستاده‌اند و در ابعاد مختلف در حال جنگ ترکیبی با ما هستند که دقیقاً در همان نقاط ضعف داریم و اگر کارآمد عمل می‌کردیم، دچار مشکلاتی از این جنس نبودیم.
امروز در هر میدانی که مردم و انقلاب نیاز به کمک دارند سپاه و بسیج باید حاضر و ناظر باشد
وی افزود: زمانی که شیوه‌ها و روش‌ها تغییر کرده و جنگ سرد به جنگ نرم تبدیل و جنگ نرم به جنگ هوشمند تبدیل می‌شود و در یک جنگ ترکیبی و همه‌جانبه قرار می‌گیریم، مگر سپاه می‌تواند حضور نداشته باشد؟ باید در میدان حضور داشته باشد و از نظام، کشور و ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های دینی و عزت‌مان دفاع کردند. بدون شک این وظیفه ما است و همین جاست که سپاه باید روزآمد و کارآمد باشد.
وی افزود: امروز اگر معضل کشور اقتصادی است که واقعاً هم همین‌طور است و بهانه‌ای شده تا دشمن بر آن سوار شود، باید در میدان بایستیم و کمک کنیم و برای حل مشکلات سپاه می‌تواند گره‌گشایی کرده و کارآمدی خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده و روزآمد و کارآمد باشد و این ظرفیت‌ در عرصه‌های مختلف وجود دارد.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز نیازمند اقتصاد مردمی هستیم، خاطر نشان کرد: همان طورکه در دوران دفاع مقدس فرصتی فراهم شد که مردم در جبهه‌ها حضور پیدا کنند، امروز اقتصاد را نیز باید در اختیار مردم قرار دهیم.
هشدار قالیباف: دشمن بر «معضل اقتصادی» کشور، سوار شده / باید نحوه حکمرانی‌مان را «تغییر» دهیم / «پاسداران»، هیچ «تهدیدی» را به رسمیت نمی‌شناسند
وی با بیان اینکه نقش بسیج، نقش بی‌بدیلی است و زمانی که در بسیج بودم دائما این موضوع را تکرار می‌کردم که بسیج تبلور سازمان‌یافته مردم است، گفت: در بسیج نباید سخت‌گیری کرده و دسته‌بندی کنیم. اگر بخواهیم معنویت و رویکرد اجتماعی را برای حوزه مردم‌باوری دنبال کنیم بدون شک سازمانی که باید در مجموعه سپاه پیش‌قراول باشد؛ بسیج است. به نظر بنده هر تصمیم و هر کار و امکاناتی که لازم باشد باید برای تقویت بسیج صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: اگر سپاه روزآمد و کارآمد باشد که الحمدالله هست، بدانیم که ما هر چه جلوتر می‌رویم تهدیدات و فرصت‌ها بیشتر می‌شود البته که همان‌گونه که بارها تأکید کردم در جمهوری اسلامی و در باور پاسداران چیزی به عنوان تهدید وجود ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و ما معتقدیم هر چه پیش رویمان است، فرصت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما فرصت‌ها را به دو دسته، باریسک و بدون ریسک تقسیم می‌کنیم گفت: در حقیقت تهدیدها را فرصت‌های باریسک می‌دانیم و همیشه به دلیل ایمانی که به سنت‌های الهی داریم تحولات و موفقیت‌های بزرگ وقتی بوده که فرصت‌هایی باریسک را انتخاب کرده و در آن مسیر حرکت کرده‌ایم.


کد مطلب: 389025

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/389025/دشمن-سوار-مشکلات-اقتصادی-کشور-شده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir