کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آژانس جاسوس ها را برای بازرسی می‌فرستد

5 اسفند 1401 ساعت 12:37


گروه سیاسی: سارا فلاحی، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در واکنش به ادعای خبرگزاری بلومبرگ درباره نقل قول دیپلمات‌های بلند پایه مبنی بر گزارش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران از شناسایی اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده، گفت: بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، ایران اعلام کرد که دیگر به محدودیت‌های فراپادمانی پایبند نیست اما جمهوری اسلامی ایران کماکان در چارچوب پادمان با آژانس ارتباط دارد لذا اگر ذرات غنی شده بالای 60 درصد هم پیدا شده باشد، کار غیرقانونی انجام نشده اما آنچه حائز اهمیت است اینکه ایران تاکنون به انجام غنی سازی بالای 60 درصد نپرداخته زیرا به این میزان اورانیوم غنی شده نیاز نداریم.
به گزارش فارس، بخش هایی از گفت و گوی فلاحی را در ادامه می خوانید:
در فرایند علمی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در جریان آن است، بروز این اتفاقات ممکن است؛ بنابراین وجود ذره یا ذراتی از اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد در محل شیر برداشت محصول از طریق نمونه برداری متداول است اما وجود ذره یا ذرات اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی سازی به معنی غنی سازی بالای ۶۰ درصد نیست.
غربی‌ها می‌خواهند در شورای حکام آژانس علیه ایران قطعنامه صادر کنند یا اینکه در مذاکرات دست ایران را خالی کنند اما با این کارها اعتماد ما بیش از پیش به آژانس کمتر می‌شود.
متاسفانه افرادی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان بازرس به کشورهای مختلف می‌فرستد از سرویس‌های جاسوسی هستند. از سوی دیگر آژانس وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی است لذا بهانه‌های مختلف مطرح می‌کند تا فشار بیشتری به ایران بیاورد.
آژانس برای بازگشت به روال قبل روابط با ایران باید مستقل عمل کند. ایران خارج از چارچوب های قانونی اقدامی را مرتکب نشده و در مسیری که ترسیم شده و کاملا هم صلح آمیز است، حرکت می کنیم.
 


کد مطلب: 389147

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/389147/آژانس-جاسوس-بازرسی-می-فرستد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir