به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۸۹۱۵۹

مشخصات حیرت‌انگیز لپ‌تاپ جدید مایکروسافت

مشخصات حیرت‌انگیز لپ‌تاپ جدید مایکروسافت
گروه فناوری:مشخصات فاش‌شده در گیک‌بنچ نشان می‌دهند نسل جدید سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت رم پرظرفیت، پردازنده‌ی نسل ۱۳ و گرافیک پرقدرت دارد.مایکروسافت احتمالا بهار سال آینده جدیدترین مدل از کامپیوترهای خانواده‌ی سرفیس را معرفی می‌کند. یکی از این دستگاه‌ها، سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ است که به ادعای ویندوز سنترال، از کدنام Ersa استفاده می‌کند. بنچمارک‌های اولیه‌ی سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ در گیک‌بنچ رؤیت شده است تا با بخشی از مشخصات دستگاه آشنا شویم.
 
ظاهرا مایکروسافت در حال بنچمارک‌گرفتن از چندین کانفیگ لپ تاپ جدید خود است. یکی از این کانفیگ‌ها به پردازنده‌ی نسل سیزدهمی Intel Core i7-13800H و گرافیک RTX 4060 Laptop و ۶۴ گیگابایت رم مجهز است. اگر این قطعات وارد سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ شوند، این محصول به پرقدرت‌ترین لپ تاپ تاریخ خانواده‌ی سرفیس تبدیل خواهد شد. پیش‌تر هیچ‌یک از لپ تاپ‌های سری سرفیس با ۶۴ گیگابایت رم تولید نشده‌اند.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ در آزمون تک هسته‌ای به امتیاز ۲٬۵۶۴ و در آزمون چند هسته‌ای به امتیاز ۱۲٬۴۶۳ دست پیدا کرده است. نسل اول سرفیس لپ تاپ استودیو در همین آزمون‌ها امتیاز به ترتیب ۱٬۹۸۵ و ۶٬۷۸۸ را کسب کرد.
کانفیگ دیگری از سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ با پردازنده‌ی Intel Core i7-13700H و گرافیک مجتمع Iris Xe و ۱۶ گیگابایت رم در گیک‌بنچ رؤیت شده است. این احتمالا کانفیگ پایین‌رده یا میان‌رده‌ی سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ است چون پردازنده‌ی گرافیکی مجزا ندارد. مایکروسافت نسل اول سرفیس لپ تاپ استودیو را نیز بدون گرافیک مجزا می‌فروشد.گفته می‌شود سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ در زمینه‌ی طراحی تغییر بزرگی تجربه نمی‌کند. این لپ تاپ احتمالا نمایشگر ۱۴٫۴ اینچ خواهد داشت. مایکروسافت مدل اول را در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد.
مرجع : زومیت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها