به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۳۸۹۲۰۴

پسر حسنی مبارک در سودای ریاست جمهوری

پسر حسنی مبارک در سودای ریاست جمهوری
گروه بین الملل: یک سایت اطلاعاتی از تمایل جمال مبارک، پسر حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر برای رقابت با عبدالفتاح سیسی در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور پرده برداشت.
به گزارش ایسنا، پایگاه اطلاعاتی"آفریقا اینتلیجنس" اعلام کرد که بحران اقتصادی کنونی مصر موجب شده است تا جمال مبارک، فرزند حسنی مبارک، رئیس جمهوراسبق مصر رویای رسیدن به پست ریاست جمهوری را در سر بپروراند.
این سایت فاش کرد، دیدار محرمانه‌ای میان جمال مبارک و جاناتان کوهن، سفیر سابق آمریکا در مارس گذشته در شهر شرم الشیخ انجام شد. این دیدار با حضور طلعت مصطفی، بازرگان مصری بود که طی آن جمال درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات سال آینده میلادی سخن گفت.این سایت اطلاعاتی گفت، دیدار جمال مبارک با سفیر آمریکا، هم‌پیمان قوی مصر با هدف اطمینان از تداوم کمک‌های نظامی آمریکا به مصر در صورت نامزدی وی برای ریاست جمهوری بود که ارزش آن بالغ بر ۱.۱۷ میلیارد دلار است که در تضمین حمایت ارتش مصر از وی موثر است.
 به رغم بحران اقتصادی، این پایگاه اشاره کرد که تاکنون هیچ شاخصی که نشان دهد ممکن است افسران ارشد مصر از سیسی کناره‌گیری کنند وجود ندارد.
 این پایگاه اشاره کرد که دیوان دادگستری اتحادیه اروپا تحریم‌های اعمال شده علیه خانواده مبارک را یک ماه بعد از دیدار شرم الشیخ برداشت. به طوری که این دیوان بلوکه‌سازی دارایی‌های فرزندان مبارک و تحریم علیه ورود شهروندان اتحادیه اروپا به معاملات مالی با نزدیکان خانواده مبارک را پایان داد.
این سایت ادامه داد: سیسی از تحرکات جمال مبارک در راستای تبلیغ برای خود خشمگین است.
به گفته این سایت، در سایه بحران اقتصادی مصر سیسی اقدامات جدیدی را برای جلب رضایت جامعه بازرگانان جهت سرمایه‌گذاری لحاظ کرده است.
برچسب ها: مصر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها