به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۳۸۹۲۷۲

کاپیتولاسیون؛ این بار در عرصه اینترنت ایران

کاپیتولاسیون؛ این بار در عرصه اینترنت ایران
گروه اقتصادی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است: «شنیده شده است که توریست‌ها و گردشگران خارجی در کشور به دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌آپ و اینستاگرام کمی دچار مشکل شده‌اند.
به گزارش عصر ایران،در نظر داریم با توجه به محدودیت استفاده از این دو پلتفرم، برای گردشگران خارجی که به کشورمان سفر کرده‌اند، سیم‌کارت‌های خاصی را طراحی کنیم که این افراد بتوانند در مدت حضورشان در ایران راحت‌تر و بهتر از فضای ‌مجازی استفاده کنند.»
 
در این باره چند نکته قابل ذکر است:
1 - این که مسوولان ایرانی برای حل مشکل "کمی" که مسافران خارجی با وضعیت اینترنت ایران دارند، دغدغه مند هستند، جای خرسندی دارد. در عین حال به استحضارشان می رسانیم ملت ایران از بابت وضعیت اسفناک اینترنت، نه کم، که "بسیار" دچار مشکل است. لطفا به این "بسیار" ملت ایران به اندازه "کم"ِ خارجی ها بها دهید و اینترنت را به وضعیتی که در روز تحویل گرفتن تان بود، بازگردانید؛ ارتقاء پیشکش!

2 - از طرفی خبرهایی می رسد مبنی بر دستور رئیس جمهور برای بازگرداندن وضعیت اینترنت به حالت عادی و از طرفی هم می گویند سیم کارت ویژه برای مسافران خارجی طراحی خواهیم کرد که واتساپ و اینستاگرام بر روی آن فیلتر نباشد.بنابر این معلوم است که اساساً قصدی برای عادی سازی وضعیت اینترنت ندارند و الا چرا باید به دنبال طراحی سیم کارت ویژه توریست ها باشند؟

با مردم رو راست باشید!
3 - این که برای خارجی ها در داخل سرزمین ایران سیم کارتی بدهند که ایرانی ها از آن محروم باشند، عین "کاپیتولاسیون" است و این بار درباره اینترنت.واقعا فکر کرده اید پس از آن که یک خارجی متوجه می شود که ایرانیان  سیم کارتی با سطح دسترسی پایین تر دارند چه نگاهی به دولت و ملت ایران و رابطه آن دو خواهد داشت؟

4 - مگر ایرانی ها فاقد چه صلاحیت هایی برای استفاده از اینستاگرام و واتساپ هستند که خارجی ها دارند؟  این خود تحقیری آن هم از سوی مدعیان عزتمندی چه معنایی دارد؟شاید یه ناآرامی های اخیر اشاره کنند؛ مگر نه این است که طبق گفته خودشان تمام شده است؟این که بعد از پایان ناآرامی ها، همچنان اینترنت در شرایط اضطراری و دو شبکه پرمخاطب کشور را فیلتر بماند، مانند آن است که پلیس به خاطر تصادفی، راهی را ببندد ولی بعد از جمع شدن صحنه تصادف، همچنان بسته نگه دارد؛ این قدر کمدی!

5 - اصلا چطور است هموطنان خود را هم بیگانه فرض کنید و کمی با آنها مهربان تر باشید و از آن سیم کارت های خوب به ایرانی ها هم بدهید؟! جای دوری نمی رود!

6 - و نکته پایانی این که کمی در برابر این ملت نجیب، شرم کنید.این، طرز درست رفتار در برابر یکی از ملل متمدن و تاریخ ساز جهان نیست. کمی هم به قضاوت تاریخ بیندیشید. 
برچسب ها: قطعی اینترنت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها