به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۳۸۹۳۲۲

محدودیت بُرد  موشک‌های ما به احترام اروپایی‌ها است

محدودیت بُرد  موشک‌های ما به احترام اروپایی‌ها است
گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی حدودا ۱۲ تا ۱۳ ماخ است، گفت: مهم‌ترین مزیت این موشک این است که پیش‌بینی انهدام آن توسط سامانه‌های پدافند موشکی دشمن را از آن‌ها می‌گیرد.
به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در برنامه صف اول که با محوریت دستاورد‌های این نیرو از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: اگر از دستور اسلام و قرآن و عقل و تجربه و منطقی که بر تولید قدرت عبور کنیم و فقط اگر به ۴۰ سال اخیر توجه کنید؛ ما در ابتدای انقلاب اسلامی شاهد جنگ ایران و عراق، حمله آمریکا به عراق، حمله عربستان به یمن، ظهور گروهک‌های تروریستی تکفیری و نبرد‌های حزب‌الله لبنان را داشتیم.
وی افزود: منفعت آمریکایی‌ها در ناامن‌سازی منطقه است و می‌توان با توجه به نبرد‌های ۴ دهه اخیر گفت که منطقه ما بر روی یک گسل امنیتی قرار دارد. چراکه ریشه درگیری روسیه و اوکراین و همچنین چین در موضوع تایوان نیز از آمریکا سرمنشاء می‌گیرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه اگر قوی نباشیم دشمن جنگ را به داخل ایران می‌کشاند، تصریح کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم تا بتوانیم امنیت ملت و کشور عزیزمان را تامین کنیم و اگر مراقبت نکنیم ممکن است مشکلاتی برای کشورمان به وجود بیاید.
 حاجی‌زاده با بیان ما از ابتدا در سپاه و نیروی هوافضا به دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی آمریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم. تاکید کرد: آمریکایی‌ها تعدادی مولفه‌های برتر ساز دارند که ما سعی کردیم به این مولفه‌های برتر ساز ضربه بزنیم و آن‌ها را غیر قابل استفاده کنیم. پایگاه‌های آمریکایی امروز در منطقه به طور کامل زیر نظر و اشراف ما قرار دارد و مانند گوشت زیر دندان ما هستند و به نقطه ضعف آمریکایی‌ها تبدیل شدند. در واقع، ما هر زمان که نیاز باشد به این پایگاه‌ها ضربه می‌زنیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به قدرت موشکی این نیرو تصریح کرد: ما اکنون قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتری ناو‌های هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهیم. البته این فاصله به احترام اروپایی‌ها روی عدد ۲ هزار کیلومتر نگه داشته ایم و امیدواریم اروپایی‌ها احترام خود را نگه دارند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها