به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۸۹۵۵۸
حداکثر چربی گوشت باید ۱۰ درصد باشد نه ۴۰ درصد!

گوشت‌های وارداتی کیفیت خوبی ندارند

گوشت‌های وارداتی کیفیت خوبی ندارند
گروه اقتصادی: گوشت قرمز که یکی از پروتئین‌های مورد نیاز بدن و از اقلام ضروری خرید خانواده‌ها است، مدت‌های بسیاری است که همچون دیگر کالا‌های اساسی، دست خوش تغییرات در قیمت و عرضه شده است.

به گزارش اقتصاد 24، کشور ما جزء کشور‌هایی است که به دلیل اقلیم آب و هوایی متفاوت و امکان دامپروری مناسب، می‌تواند در تولید و عرضه گوشت قرمز بی‌نیاز از کشور‌های دیگر باشد، اما دلالی بسیار در این حوزه، همچون مشکل در تامین خوراک دام، عدم‌نظارت در خرید و فروش و قاچاق آن به کشور‌های همسایه به دلیل قیمت بالاتر در آن سوی مرزها، همگی باعث شده این محصول دامی در توزیع و عرضه به مشکل بخورد.

واردات گوشت قرمز همیشه با حرف و حدیث‌هایی روبرو بوده و مردم علیرغم میل باطنی به مصرف این قبیل گوشت‌ها، اما به علت گران بودن گوشت گرم داخلی مجبور به استفاده از این گوشت‌ها هستند. اکنون که عرضه گوشت قرمز وارداتی در حال عرضه در فروشگاه‌های کشور هستند، بازار این صحبت‌ها گرم‌تر شده و علاوه بر قیمت بالای این گوشت‌ها، چربی آن‌ها نیز بالاتر از حد استاندارد است.

محمدجواد عسکری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در همین خصوص  گفت: در بحث تامین گوشت کشور، به مقدار مورد نیاز دام سبک و سنگین وجود دارد که در صورت نیاز ذبح شوند، اما باید نظارت و مدیریت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گوشت‌های وارداتی بین ۳۰ تا ۴۵ درصد چربی دارند، گفت: این موضوع باعث می‌شود کیفیت گوشت به شدت پایین بیاید. طی بازدیدی که از مجموعه فروشگاه‌های توزیع‌کننده داشتیم، متاسفانه شاهد این بودیم که گوشت‌ها از لحاظ کیفیت، وضعیت خوبی ندارند و میزان چربی آن‌ها از حد استاندارد خیلی بالاتر است.

نماینده داراب افزود: این در حالی است که این گوشت‌های وارداتی با قیمتی حدود کیلویی ۲۳۵ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسند. این موضوع را ما به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم که گوشت‌های وارداتی از نظر کیفیت وضعیت خوبی ندارند.عسکری تصریح کرد: گوشت باید حداکثر ۱۰ درصد نه  ۴۰ درصد چربی داشته باشد و این مسئله پذیرفتنی نیست. ما این موضوع را به اطلاع وزارت جهاد کشاورزی رسانده‌ایم و به دستگاه‌های نظارتی نیز نامه نوشته‌ایم تا هر چه سریع‌تر موضوع را پیگیری کنند و گزارش دهند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: اگر ما دام‌های حذفی و دام‌های سبک مازاد کشور را وارد بازار عرضه کنیم، به مراتب خیلی بهتر از واردات گوشت قرمز است. به هر روی وزارت جهاد کشاورزی باید این کار را انجام دهد و ما این موضوع را توصیه کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده مجلس از فروشگاه‌های عرضه‌کننده بازدید میدانی داشته‌ایم و جلسه‌ای هم با وزیر جهاد کشاورزی داریم و در اسرع وقت، گزارش آن را به مردم می‌دهیم. پیرو همین موضوع با دادستان کل کشور هم مکاتبه داشته‌ایم و دادستان را نیز پای رسیدگی به این کار آورده‌ایم.

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۵:۱۶
مالیات نگیرند.گوشت نیارن.همه چیز سیاه باشه که طیف اصلاح طلبان مملکت را به گند بکشه ؟عجب پدرسوخته هایین (421280)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها