کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ونگر به دنبال آزمون براي جانشيني اوزيل

1 ارديبهشت 1393 ساعت 18:11

گروه ورزشي: سايت «گاردين ليبرتي وويس» در گزارشي مدعي شد که سرمربي فرانسوي آرسنال تمايل دارد پس از افول اوزيل، بازيکن ايراني روبين‌کازان را جذب کند.


سايت «گاردين ليبرتي وويس» در گزارشي به پيشنهادات تيم‌هاي خارجي به سردار آزمون، بازيکن ايراني تيم روبين‌کازان روسيه پرداخته و نوشته است: تعدادي از باشگاه‌هاي برتر اروپا در نظر دارند مهاجم جواني را که با نام «مسي ايراني» شناخته مي‌شود، پيش از اينکه براي حضور در تنيم ملي کشورش انتخاب شود، به خدمت بگيرند. سردار آزمون، ستاره‌اي در حال پيشرفت است و براي حضور در رقابت‌هاي جام‌جهاني برزيل به تيم ملي بزرگسالان کشورش دعوت شده است.

گفته مي‌شود آرسنال 2 ميليون پوند براي اين مهاجم 19 ساله پيشنهاد داده و آث ميلان و يوونتوس نيز به جذب اين بازيکن تمايل دارند. بارسلونا که به دنبال جذب اين بازيکن بود نيز به دليل محروميت 14 ماهه‌اش از شرکت در بازار نقل و انتقالات از خريد اين بازيکن منصرف شد. اين بازيکن که او را به مسي، مهاجم تيم ملي آرژانتين و بارسلونا تشبيه مي‌کنند، سال گذشته سپاهان را ترک کرد تا با وجود پيشنهاد اينترميلان به روبين کازان در ليگ برتر روسيه ملحق شود. آزمون که در سطح زير 20 سال در 17 بازي 19 گل به ثمر رسانده بوده، توانست توجه کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي ايران را به خود جلب کند.

در حالي که مبلغي که آرسنال به اين بازيکن پيشنهاد داده، به نظر ناچيز مي‌رسد، زماني که وي بتواند عملکرد خوبي در عرصه بين‌المللي از خود به نمايش بگذارد، قيمت وي نيز به دوبرابر خواهد رسيد. همچنين مقدمه قوانين بازي جوانمردانه مالي يوفا نيز به اين معني است که باشگاه‌ها بايد موقع خريد بازيکنان دقت بيشتري به خرج دهند. پيش از اينکه اين قوانين ايجاد شود، تعدادي از باشگاه‌هاي ثروتمند با اين تصور که منابع نامحدودي براي حمايت خود در اختيار دارند، دچار ضرر و زيان شدند.

احساس کلي اين است که آزمون شايد براي انتقال به يکي از باشگاه‌هاي برتر اروپا آماده نباشد و روبين در نظر دارد تا زماني که قيمت اين بازيکن افزايش يابد، وي را در اختيار داشته باشد. فروش وي به قيمت دو ميليون پوند به اين معنا است که بهاي کمي در قبال زمان و تلاشي که بر روي اين بازيکن سرمايه‌گذاري شده، پرداخت شود. روبين همچنين پتانسيل وي را تشخيص مي‌دهد و مي‌داند که آنها مي‌توانند رقم اين پيشنهادها را در زمان کوتاهي تا 10 برابر افزايش دهند.

آزمون همچنان نسبتا در دنياي فوتبال ناشناخته است اما کليپ‌هايي از وي در «يوتيوب» و پيبشنهاد رسمي آرسنال، توجه بسياري از هواداران فوتبال را به وي جلب کرده است. اين حقيقت که او با نام «مسي ايراني» بهتر شناخته شده تا با نام اصلي خودش، روز به روز آشکارتر مي‌شود و اين باعث مي‌شود باشگاه‌هاي اروپايي بيشتري خواهان به خدمت گرفتن وي شوند. آرسن ونگر به دليل جذب بازيکنان مستعد جوان خارجي و تبديل کردن آنها به بازيکناني با کلاس جهاني شناخته شده است.

به هر حال سرمربي فرانسوي همچنين به اين معروف است که براي پرداخت پول‌هاي زيادي به بازيکنان محتاط است. اين باشگاه با پرداخت 40 ميليون پوند به رئال مادريد براي جذب مسعود اوزيل در تابستان گذشته، رکورد زده است. اين بازيکن آلماني که شروعي درخشان در اين فصل داشت، در ماه‌هاي اخير رو به افول گذاشته و بنابراين شايد ونگر بخواهد استعدادي کمتر شناخته شده را به خدمت بگيرد. اگر او بخواهد «مسي ايراني» را جذب کند، شايد بايد سريع دست به کار شود.


کد مطلب: 38956

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/38956/ونگر-دنبال-آزمون-براي-جانشيني-اوزيل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir