به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۳۸۹۷۲۹

مسئولان باید به فکر رفع تحریم‌ها باشند

مسئولان باید به فکر رفع تحریم‌ها باشند
گروه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی از یکه‌تازی قیمت ارز انتقاد کرده و به مسئولان یادآور شده به جای ایجاد سامانه برای دور زدن تحریم‌ها باید به فکر رفع تحریم‌ها باشند.
به گزارش جمهوری اسلامی، راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در جهت سامان دادن به اوضاع بازار ارز معجزه‌ای از خود نشان نداد و همچنان قیمت دلار یکه تازی می‌کند. این روزها دیگر هیچ کارشناسی نمی‌تواند بگوید این رکوردزنی‌ها تا کجا پیش خواهد رفت و اسب سرکش نرخ دلار کی رام می‌شود. تا به حال قیمت دلار مرز 56 هزار تومان را هم رد کرده است و معلوم نیست نقطه توقف آن کجا باشد.
این روزنامه سپس یادآور شده است: کارشناسان ایجاد ثبات و سپس کاهش تدریجی نرخ ارز را برخلاف مسئولان در ایجاد سامانه‌ها یا دستورات خلق الساعه پی در پی و جدید نمی‌دانند. آنان معتقدند که باید گلوگاه‌های ورود ارز به کشور و همزمان راه ایجاد تعاملات بیشتر با دنیا را باز کرد.تحریم‌های بین‌المللی مسیر ورود و خروج ارز به کشور را مسدود و غیرشفاف کرده و بازار ارز از این قضیه آسیب می‌بیند. معجزه فعلی اقتصاد کشور کاهش نرخ ارز است و این معجزه هم با ایجاد مراکز و سامانه‌های جدید رخ نمی‌دهد. مسئولان فراموش کرده‌اند انجام چنین اقداماتی باید در اولویت‌های بعدی باشد و در ابتدا باید ورود ارز به کشور را آسان کرد. اولویت‌های اصلی در کشور ما درحال حاضر باید رفع تحریم‌ها باشد نه ایجاد سامانه‌ها برای دور زدن تحریم‌ها.

 
برچسب ها: تحریم‌ها
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها