به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۸۹۷۹

بخشش يك‌اعدامي ديگر پای‌چوبه‌دار در بیجار

گروه جامعه: چند روز پس از آنکه خانواده دو مقتول در شمال و جنوب کشور، (نور و بندرعباس) از خون فرزندان خود گذشتند و زندگی را به محکومان به مرگ هدیه دادند این بار یک محکوم به اعدام در شهرستان بیجار از چوبه دار نجات یافت.
بخشش يك‌اعدامي ديگر پای‌چوبه‌دار در بیجار
به گزارش ایرنا، ایام ولادت فاطمه زهرا (س) بهانه ای شد تا معتمدین محل، امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان بیجار از خانواده مقتول بخواهند به یمن و مبارکی ولادت کوثر اسلام، زندگی را به قاتل برگردانند. دادستان شهرستان بیجار در جمع رسانه های خبری گفت: قاتلی که سال 77 در روستای ˈینگی ارخˈ بیجار به قتل عمد مرتکب شده بود، با وساطت امام جمعه و مسوولین شهر از چوبه دار نجات یافت.

غلامرضا رستم خانی با خودداری از اعلام اسامی خانواده مقتول و همچنین قاتل افزود: در زمان اجرای حکم، اولیای دم از حق خویش گذشت نموده و قاتل از دار مجازات رهایی یافت. امام جمعه بیجار نیز با اشاره به آیات و احادیث مختلف در خصوص لذت بخشش گفت: بر اساس آموزه های دینی و فرامین قرآنی، بخشش و گذشت از ارزشمندترین اخلاقیات مومنین محسوب می شود.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به خیر کثیر در ولادت حضرت زهرای اطهر و تلاش های صورت گرفته در خصوص جلب رضایت خانواده مقتول افزود: مهر و رافت اسلامی همیشه در جامعه راهگشا بوده و از مهمترین پیام های این اقدام خداپسندانه، نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی است. امام جمعه بیجار به همه پیروان واقعی حضرت زهراء توصیه کرد مهر و محبت را در کانون خانواده و زندگی اجتماعی خود نهادینه نمایید و به عنوان الگو به جوامع دیگر نیز نشر و ترویج نمایید.