به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۸۹۸۳۶

تاج تایید کرد: فلیکس سانچز گزینه هدایت تیم ملی

تاج تایید کرد: فلیکس سانچز گزینه هدایت تیم ملی
گروه ورزشی: مهدی تاج درمورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، گفت: هنوز سرمربی مشخص نشده اما ان‌شاءالله به زودی مشخص می‌شود.
وی درخصوص انصراف برخی گزینه‌های ایرانی از سرمربیگری تیم ملی، گفت: شرایط فدراسیون این بود که از بهترین ظرفیت‌ مربیان داخلی استفاده کند. وظیفه قانونی‌اش هم این بود که از مربیان توانایی دعوت کند که بتوانند تیم ملی را با شرایطی که در جام ملت‌های آسیا داریم اداره کنند. اگر یک سرمربی به هر جهت خودش را برای اداره تیم ملی آماده نمی‌بیند، فدراسیون حتما از دیگران استفاده خواهد کرد.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا خودش به مربی داخلی رغبت دارد یا خارجی، گفت: در نظرسنجی‌‌ها خیلی از مردم به سمت مربی خارجی رفته‌اند. این چیزی است که به اطلاع فدراسیون رسیده اما در داخل کشور نیز سرمربیان خوبی داریم که بتوانند تیم ملی را هدایت کنند. اگر شد با همین نفرات بسم‌الله می‌گوییم در غیر این صورت ان‌شاءالله از سرمربی خارجی استفاده می‌کنیم.

1792774
تاج درمورد اینکه شنیده شد قرار است برای رفع موانع حضور مربی خارجی به دیدار مخبر، معاون اول رئیس جمهور برود، گفت: خود من اعتقاد دارم باید برای بهترین تصمیم از همه ظرفیت‌ها و دولت هم استفاده کرد. دنبالش بودیم که مخبر را بببنیم. این درخواست ما بود.
رئیس فدراسیون در ادامه گفت: هم با گزینه خارجی و هم با داخلی مذاکره کرده‌ایم. اگر تیم ملی را همین امروز تشکیل دهیم بازیکنی در اختیار سرمربی نمی‌توانیم قرار دهیم. چون در کوران لیگ قرار داریم. ۲ بازی دوستانه در فروردین ماه داریم که تا آن زمان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود. اردوی تیم ملی ۲۸ اسفند ماه است تا قبل از آن سرمربی اعلام می‌شود.
او در مورد گزینه‌های مربیگری تیم ملی گفت: در خصوص گزینه‌های ایرانی همان‌هایی بود که مطرح شد اما ۲ گزینه دیگر هم پیشنهاد دادند. همه می‌دانند ظرفیت کشور چیست. مربی خارجی هم گزینه است که یکی از آن‌ها مربی سابق قطر است. هم‌چنین مربیان خارجی که داخل کشور فعالیت می‌کند هم گزینه هستند چون داخل ایران کار می‌کنند. تیم ملی جای بهترین‌هاست.
تاج در ادامه گفت: ما دو مشکل اساسی داریم. یک انتقال پول است. اگر دو ماه پول ندهیم مثل پرونده ویلموتس می‌شود. اگر یک مربی برود و طبق ماده ۱۴۳ فیفا شکایت کند می‌تواند تمام پولش را بگیرد. ما باید از بحث انتقال پول مطمئن شویم و اگر این اطمینان حاصل نشود، قطعا به سراغ گزینه داخلی می‌رویم.
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها