به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۳۸۹۹۸۷

افزایش خطر سکته قلبی با مصرف این خوراکی‌ها

افزایش خطر سکته قلبی با مصرف این خوراکی‌ها
گروه علمی: یافته های اخیر دانشمندان کلینیک کلیولند نشان داد: اریتریتول، شیرین کننده مصنوعی رایج، با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مرتبط است.به گزارش سیناپرس، محققان داده های بیش از ۴ هزار نفر را در ایالات متحده و اروپا را مورد مطالعه قرار داده و دریافتند: خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ در افرادی که سطح اریتریتول خونشان بالاتر است، بیشتر است. نتایج همچنین نشان داده اند که اریتریتول باعث می شود پلاکت ها راحت تر فعال شوند و لخته ایجاد کنند. پلاکت ‌ها، سلول های خونی هستند که برای متوقف کردن خونریزی و ایجاد لخته‌ های خون در کنار هم جمع می‌ شوند.
 
پژوهشگران عنوان کردند: بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند بنابراین مهم است از نقش تغذیه و رژیم غذایی خود بر ایجاد این بیماری ها مطلع شویم.محصولات بدون قند حاوی اریتریتول، اغلب برای افرادی که مبتلا به چاقی، دیابت یا سندرم متابولیک هستند توصیه می شوند تا آسان تر قند یا کالری دریافتی خود را مدیریت کنند. اریتریتول، از طریق تخمیر ذرت تولید می شود. اریتریتول، متابولیسم ضعیفی در بدن دارد؛ در عوض، به جریان خون می رود و عمدتاً از طریق ادرار از بدن خارج می شود. بدن انسان به طور طبیعی مقادیر کمی از اریتریتول را تولید می کند، بنابراین هر گونه مصرف اضافی می تواند منجر به انباشته شدن آن در خون شود.

دانشمندان اضافه کرده اند: یافته های ما نشان داد، پس از اینکه شرکت کنندگان یک نوشیدنی شیرین حاوی اریتریتول مصرف کردند، سطوح بالای آن در خونشان، برای روزها قابل مشاهده بود؛ سطوح بالای اریتریتول، خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.محققان خاطر نشان کرده اند: با این حال مهم است که تحقیقات بیشتری در آینده برای بررسی اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی به ویژه اریتریتول بر خطرات حمله قلبی و سکته مغزی، انجام شود. یافته های تحقیقاتی در مجله Nature Medicine منتشر شده اند.
برچسب ها: سکته قلبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها