به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۹۰۰۰۲
فاطمی امین باید استیضاح شود

وزیر صمت قیمت پژو ۲۰۶ را به یک میلیارد رساند

وزیر صمت قیمت پژو ۲۰۶ را به یک میلیارد رساند
گروه اقتصادی: بازار خودرو نیز مثل بسیاری از بازارهای دیگر نابسامان است و امیدی هم به اصلاح آن نمی‌رود.
روزگاری می‌گفتند خودرو، آب است و آتش؛ این تعبیری بود که حکایت از آن داشت که خودرویی که استارت خورد و چند کیلومتری راه رفت، از قیمتش کاسته می‌شود اما این تعبیر امروز دیگر مصداق ندارد، بلکه هرچه بیشتر کیلومتر می‌اندازد، بهای آن به لطف سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌ها افزون‌تر هم می‌شود.

اما چرا بازار خودرو سامان نمی‌گیرد؟ مشکل از کجاست و چرا هیچ تدبیری برای آن نمی‌شود؟
به گزارش اقتصاد 24، در همین زمینه لطف‌ا... سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس و در پاسخ به اینکه چرا وضعیت بازار خودرو همچنان ملتهب است و کار واردات خودرو در دستان خودروسازان داخلی است و با این وضعیت، آیا امیدی به ساماندهی بازار خودرو است؟ گفت: تقریباً همه پیش‌بینی‌هایی که بنده در خصوص خوردو کرده بودم، اتفاق افتاد. گفتم خودرو گران می‌شود، گفتم ۲۰۶ را این وزیر می‌تواند به یک میلیارد تومان برساند که حال می‌بینید ما را به چه وضعی گرفتار کردند.

وی افزود: متاسفانه بازار خودرو سامان نمی‌گیرد، چون عرضه با تقاضا همخوانی ندارد. وزیر باید به سمت تنظیم عرضه با تقاضا برود، ولی مسیری که ایشان می‌رود، عرضه و تقاضا را تنظیم نمی‌کند و این به گرانی و بی‌کیفیتی خودرو دامن می‌زند.نماینده قزوین با طرح این سوال که چرا باید واردات خودرو را به خودروسازان داخلی بدهند؟ گفت: خودروساز که نباید واردکننده خودرو باشد. واردات یک چیز است، سازندگی و تولید یک چیز دیگر. هر کدام تخصص خود را دارد. خودروسازان، دولتی اداره می‌شوند، حال، تیم دولتی می‌تواند واردات را درست انجام دهد؟ متاسفانه این روند، فساد را به دنبال خواهد داشت.

سیاهکلی با انتقاد از مجلس اظهار داشت: متاسفانه مجلس هم خیلی واکنشی به این رویه وزارت صمت و شخص وزیر نشان نمی‌دهد و من اراده‌ای در مقابله با طرز فکر و کار آقای فاطمی‌امین در بین همکاران مشاهده نمی‌کنم. امیدوارم همکاران اثبات کنند که من اشتباه می‌کنم، ولی به دوستان خود در مجلس می‌گویم هرچه دیرتر به این موضوع واکنش نشان دهند، مردم حق دارند که گران شدن خودرو را از چشم نمایندگان ببینند.

وی در ادامه بیان کرد: من دومین استیضاح وزیر صمت را در کارتابل گذاشته‌ام. از این‌رو، از همکارانم می‌خواهم جهت احقاق حقوق مردم، گرانی بی‌رویه، عدم‌درک درست و عدم‌ حل مساله در وزارت صمت، استیضاح وزیر را امضا کنند. متاسفانه وزیر صمت، توانایی کافی را ندارد. قبل از این تحرکی که من و برخی از همکاران در پیش گرفتیم، از دولت می‌خواهم که وزیر صمت را عوض کند تا کار به استیضاح و بازخواست نکشد.

این چهره اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های من تا به حال درست از آب درآمده، به عنوان یک شهروند خواهش می‌کنم حرف‌های ما را سیاسی قلمداد نکنند. نگاه ما سیاسی نیست، بلکه تخصصی است. ما با هیچ‌کدام از اعضای دولت، سیاسی‌کاری نداریم، دولت را دوست داریم، دولت خدوم و در حال تلاش است، ولی بعضی وقایع باید مورد توجه قرار بگیرد. مثل بانک مرکزی که من چهار، پنج ماه مدام، بحث تحقیق و تفحص از آن‌جا را مطرح کردم، بعد در ادامه دیدید که روند در این مجموعه به چه صورتی دنبال شد.

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۹:۴۸
فقط به فکر قالب کردن این خودروها به مردم هستن. .. ... کاش گشت ارشاد وزرا داشتیم (421683)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها