به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۳۹۰۰۴۰

کاهش قیمت جهانی طلا

کاهش قیمت جهانی طلا
گروه اقتصادی:قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۸۱۳ دلار و ۶۳ سنت رسید.نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را در محدوده کوچکی در روز سه‌شنبه نگه‌داشته است. تورم بالاتر از حد انتظار در آمریکا ترس از ادامه سیاست‌های اقتصادی سخت‌گیرانه فدرال رزرو این کشور را بالا برده و باعث چهارمین هفته پیاپی کاهش قیمت طلا شده‌است.
 
به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۸۱۳ دلار و ۶۳ سنت رسید.تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر شاخص مدیران خرید آمریکا در ماه فوریه است. انتظار می‌رود فعالیت اقتصادی در بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا در شرایط تورم بالا و افزایش نرخ بهره کاهش یافته باشد.
 
در شرایطی که اکثر تاجران پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه آینده ۲۵ واحد افزایش دهد، گروه کوچکی هم با توجه به افزایش اخیر تورم، انتظار افزایش ۵۰ واحدی را دارند.بالا رفتن نرخ بهره به نفع بازار فلزات نیست، چون هزینه نگه‌داری این سرمایه‌های غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن‌ها را پایین می‌آورد.قیمت نقره امروز با ۰.۶۶ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۶۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۰ درصد کاهش ۹۴۱ دلار و ۷۳ سنت معامله می‌شود.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها