کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش راندمان و آرامش کارکنان با دکوراسیون داخلی اداری

9 اسفند 1401 ساعت 15:53

گروه کسب و کار:
یکی از اماکنی که بیش از هر جای دیگری باید به طراحی و دکوراسیون آن توجه داشت، محل کار است. امروزه اکثر افراد می‌دانند که فضا‌ی با انرژی مثبت سبب افزایش قدرت انجام کار خواهد شد. آن‌چه که به بهبود روحیه افراد می‌تواند کمک کند، دکوراسیون داخلی اداری زیبا است. با به‌کارگیری دکوراسیون متناسب و بهره‌گیری از هنر طراحی داخلی می‌توان محیط را تا حد زیادی دلچسب و پر انرژی نمود. در این مقاله سعی داریم تا افزایش راندمان و آرامش کارکنان با دکوراسیون داخلی اداری را مورد بررسی قرار دهیم.


دکوراسیون داخلی اداری چیست؟
دکوراسیون داخلی اداری در حقیقت چیدمان صحیح تجهیزات و عناصر محیط اداری با در نظر گرفتن تمامی عواملی است که در آن محیط وجود دارند. این عوامل تاثیر بسیاری بر نحوه چیدمان وسائل و تجهیزات اتاق خواهند داشت. عواملی نظیر متراژ محیط، مبلمان و تجهیزات اداری، نورپردازی محیطی، سلایق کارمندان، رنگ و سبک محیط اداری در نحوه چیدمان و دکوراسیون داخلی بسیار موثر هستند. هر چه دکوراسیون اداری و طراحی آن اصولی‌تر باشد، می‌تواند بر راندمان کاری، ارتباط بین کارکنان با یکدیگر، قرارداد‌های کاری و ... تاثیر بیشتری بگذارد.

سبک‌های دکوراسیون اداری



دکوراسیون اداری تاثیرگذار بر روابط افراد با سبک‌های متنوعی اجرا می‌شود که هر کدام از این سبک‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارد. این سبک‌ها شامل سبک صنعتی، مدرن، روستیک، معاصر، کلاسیک، مینیمال، ساحلی، فرانسوی و ... هستند. اما طرفداران دو سبک کلاسیک و مدرن از سایر سبک‌ها معمولاً بیش‌تر است. به همین دلیل در ادامه این دو سبک پرطرفدار طراحی دکوراسیون اداری را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

دکوراسیون اداری مدرن
در سبک دکوراسیون مدرن، «نظم» حرف اول را می‌زند و این سبک از هر گونه تجملاتی به دور است. مبلمان اداری و اکسسوری‌های مورد استفاده در این سبک از مواد و متریال‌هایی مانند سنگ، ام‌دی‌اف، شیشه و ... ساخته می‌شوند. از دکوراسیون اداری مدرن معمولاً در محیط‌های اداری با متراژ کوچک استفاده می‌شود زیرا این سبک سبب بزرگ‌تر نشان دادن محیط شده و در آن از رنگ‌های شاد استفاده می‌شود.

دکوراسیون اداری کلاسیک
در دکوراسیون اداری کلاسیک، از متریال چوب استفاده می‌شود و اغلب این سبک برای محیط‌های اداری بزرگ‌تر، توصیه می‌شود. بیش‌تر رنگ‌هایی که در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک مشاهده می‌شود، کرم، نسکافه‌ای و قهوه‌ای است. در دکوراسیون اداری کلاسیک، محیط گرم و صمیمی‌تر خواهد بود و از لامپ‌هاي مخفي و نور‌هاي‌هالوژن بیشتر استفاده می‌شود.

راه‌های افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون
آن‌چه که سبب می‌شود تا دکوراسیون داخلی بر چگونگی کار کارمندان تاثیر بگذارد، در ادامه مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد:

نظم در چیدمان وسائل کاری
همه می‌دانند در صورت بهم‌ریختگی و نامرتب بودن وسائل، کارمندان مجبورند بیشتر زمان خود را صرف یافتن وسیله‌های لازم برای خود نمایند. بنابراین با یک چیدمان درست و مرتب توسط طراحی داخلی می‌توان سبب افزایش راندمان کاری کارمندان شد.

ایجاد فضای کافی در محیط کار
در صورتی‌که فضا‌ی کافی برای کارکنان وجود نداشته باشد، تداخل بین کارکنان سبب ایجاد اختلاف و مشکلات عمده‌ای خواهد شد. با طراحی دکوراسیون مدرن می‌توان حتی از فضا‌های کوچک هم، فضا‌ی کافی برای کارکنان را ایجاد نمود.

ایجاد مکان برای نگهداری اسناد و مدارک
در هر سازمانی برای بایگانی پرونده‌ها و پوشه‌ها، باید فایلی در نظر گرفته شود که ایجاد چنین مکان‌هایی با استفاده از دکوراسیون داخلی به بهترین صورت امکان‌پذیر است.

ایجاد مرز میان کارکنان
ایجاد احساس مسئولیت و آرامش محیط کار با مرزبندی بین کارکنان، امکان‌پذیر خواهد بود. با مرزبندی بین کارکنان از طریق از طریق ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلی، هر کارمند می‌تواند در حوزه کاری خود، به‌صورت مستقل عمل نماید و احساس مسئولیت بیش‌تری نسبت به آن محیط داشته باشد.

تمیزی فضای کار
کارمندی که در یک اداره مشغول کار است، تنها در حوزه کاری خود قرار نمی‌گیرد بلکه استفاده از مکان‌هایی مانند آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی هم الزامی است. استفاده از آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی کثیف سبب انتقال بیماری‌ها می‌شود و نارضایتی کارکنان را به‌همراه خواهد داشت. با دکوراسیون داخلی اداری مناسب و اصولی می‌توان آشپزخانه و سرویس‌های مرتبی را در ادارات، پیش‌بینی نمود.

پیش‌بینی تجهیزات رفاهی لازم
هنگام کار در ادارات، نبودن سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مناسب، هم‌چنین سیستم تهویه اصولی، سبب کاهش راندمان کاری می‌شود. با طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اداری به صورت اصولی این مشکل حل شده و رضایت کارمندان را در پی خواهد داشت.

عایق نمودن درب‌ها و دیوار‌ها
وجود سر و صدا در شرکت‌هایی که در مراکز شهر‌های شلوغ قرار دارند، سبب پایین آمدن راندمان کاری کارکنان خواهد شد. بهتر است از عایق‌هایی مانند دیوارپوش‌ها، کف‌پوش‌ها و سقف کاذب برای جلوگیری از ورود چنین سروصدا‌هایی استفاده شود.

نورپردازی مناسب
در بیشتر ادارات کارمندان مجبورند ساعت‌ها در یک محیط کاری مشغول انجام وظایف خود باشند. در صورت نبود نورپردازی مناسب، علاوه بر صدماتی که به چشم زده می‌شود، راندمان کاری کارمندان نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. از این رو در دکوراسیون داخلی، برای نورپردازی محیط‌های مختلف باید پیش‌بینی‌های لازم به عمل آید.

ایجاد آرامش در محیط کاری



با توجه به این‌که کارمندان بیش‌تر ساعات روز خود را در محیط‌های کاری به سر می‌برند، ایجاد آرامش حرف اول را در افزایش راندمان کاری خواهد زد. از طریق طراحی دکوراسیون داخلی اداری اصولی، می‌توان برای کارمند محیطی را ایجاد نمود که احساس کند در خانه خودش مشغول به کار است.
البته باید توجه کرد که بنا به مشاغل مختلف، محیط‌های کاری نیاز به دکوراسیون‌های متفاوتی دارند. مثلاً کسی که در یک تعمیرگاه کار می‌کند، نمی‌تواند با کسی که در یک شرکت مشغول به کار است، شرایط یکسانی داشته باشد. در نتیجه، محیط‌های کاری مختلف باید توسط تیم‌های حرفه‌ای طراحی شوند.

کلام آخر
در این مقاله به‌صورت مختصر توضیح دادیم که چگونه دکوراسیون داخلی اداری می‌تواند بر افزایش راندمان و آرامش کارکنان تاثیر بگذارد. با توجه به این‌که طراحی دکوراسیون داخلی نیاز به دانش فنی برای طراحی خلاقانه و همچنین تجربه و سابقه درخشان دارد، حتماً باید قبل از اقدام به انجام آن، با مشاوران حرفه‌ای مشورت نمایید.
شرکت معماران جهت با ارائه خلاقانه‌ترین ایده‌های منحصر‌به‌فرد و متناسب با نیاز‌ها در دکوراسیون داخلی، در این مسیر همراه شما خواهد بود. این شرکت با سابقه طولانی‌مدت در طراحی دکوراسیون داخلی توانسته است رضایت کارفرمایان بسیاری را در کارنامه کاری خود داشته باشد. برای ارتباط با حرفه‌ای‌ترین‌ها کافی است به سایت معماران جهت به نشانی https://jahatarchitect.com/ مراجعه نمایید و سری به نمونه‌کار‌های آن‌ها بزنید.
 


کد مطلب: 390069

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/390069/افزایش-راندمان-آرامش-کارکنان-دکوراسیون-داخلی-اداری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir