به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۳۹۰۱۵۴

بحث اسکار‌های بازیگری اوج گرفت

بحث اسکار‌های بازیگری اوج گرفت
گروه فرهنگی:آیا «همه چیز همه جا بلافاصله» می‌تواند موفقیت‌های فصل مراسم جوایز خود در رشته بازیگری را در مراسم اسکار هم تکرار کند؟به گزارش صبا، بعد از موفقیت کلان گروه بازیگران کمدی اکشن علمی تخیلی «همه چیز همه جا بلافاصله» در مراسم مهم اتحادیه بازیگران آمریکا، گمانه زنی در رابطه با تکرار این موفقیت در مراسم اسکار شدت گرفته است. بسیاری می‌گویند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که خود فیلم اسکار بهترین فیلم سال را بگیرد، اما سرنوشت بازیگران آن چه خواهد شد؟

اگر جایزه اسکار بازیگری به سه بازیگر مهم فیلم داده شود، این دومین بار در تاریخ اسکار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. «همه چیز همه جا بلافاصله» تا اینجا بالاترین تعداد نامزد‌ها را در اسکار پیش رو داشته و از مراسم‌های مختلف هنری که تاکنون برپا شده، بیشترین تعداد جوایز را گرفته است.

روز گذشته میشل یو، جیمی لی کرتیس و که هویی کوآن جوایز بهترین بازیگر زن و مرد نقش اصلی و مکمل را در مراسم اتحادیه بازیگران آمریکا از آن خود کردند و یک شگفتی سازی را رقم زدند. تا قبل از این، بسیاری باور داشتند که کیت بلانشت برای بازی در درام زندگی نامه‌ای «تار» جایزه بهترین بازیگر زن سال را خواهد گرفت.

یو قبل از این برای «اژد‌های پنهان، ببر خیزان» و «آسیایی‌های خرپول دیوانه» در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۸ نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. اما در همان زمان‌ها هم کسی نامزد شدن او را جدی نگرفته بود.جیمی لی کرتیس همبازی یو در «همه چیز همه جا بلافاصله» می‌گوید: «از همان زمان تولید فیلم باور داشتم در مراسم اسکار خواهد درخشید و جوایز بهترین فیلم و کارگردان را خواهد گرفت. حالا هم باور دارم که میشل یو به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب و معرفی خواهد شد.»

اهل فن می‌گوید از سال ۲۰۰۹ که تعداد نامزد‌های رشته بهترین فیلم از پنج فیلم به ده فیلم افزایش یافت و امکان حضور کار‌های مردم پسند به جمع فیلم‌های این بخش اضافه شد، هیچ یک از فیلم‌هایی که اسکار بهترین فیلم را دریافت کردند نتوانسته اند بیش از شش اسکار بگیرند و همزمان در رشته‌های اصلی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری، تمام افتخارات را از آن خود کنند. این در حالی است که تحلیل گران به این نکته مهم اشاره می‌کنند که در طول تاریخ مراسم اسکار، تنها دو فیلم توانسته اند در یک سال سه جایزه از چهار جایزه بهترین بازیران زن و مرد نقش اصلی و مکمل را از آن خود کنند. این دو فیلم خوش شانس عبارتند از: «اتوبوسی به نام هوس» (۱۹۵۱) برای ویویان لی، کارل مالدن و کیم هانتر و «شبکه» (۱۹۷۶) برای فی داناوی، پیتر فینچ و بئاتریس استریت. هیچ یک از این دو فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال نشدند.

نود و پنجمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۷ مارس در دالبی تئاتر لس آنجلس برپا می‌شود. منتقدان سینمایی از مراسم امسال به عنوان یکی از دوره‌های خاص تاریخ اسکار اسم می‌برند که قرار است با شگفتی فراوانی همراه باشد. این در حالی است که برخی تحلیل گران عقیده دارند نباید زیاد به سراغ گمانه زنی رفت و باید اجازه داد تا مراسم در فضایی آرام برپا شود و دید اعضای آکادمی کدام فیلم‌ها و چهره‌ها را به عنوان بهترین‌های سال در رشته‌های گوناگون انتخاب می‌کنند. این در حالی است که آکادمی رسما اعلام کرده برای مراسم امسال یک ستاد بحران تشکیل داده تا بتواند از وقوع اتفاقات ناخوشایند پیش بینی نشده‌ای مثل ماجرای سیلی زدن معروف ویل اسمیت به کریس راک جلوگیری کند.
برچسب ها: اسکار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها