به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۹۰۲۰۷

کاهش ۳۰ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات

کاهش ۳۰ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات
گروه جامعه:رئیس پلیس راهور فراجا از وجود ۸۸۰ نقطه پرخطر در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: اگر این نقاط پرخطر ایمن‌سازی شوند، می‌تواند ۳۰ درصد در کاهش آمار جانباختگان تصادفات رانندگی نقش داشته باشد.
سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در حاشیه هفدهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهور فراجا در جمع خبرنگاران گفت: در همایش امروز پیرامون اقدامات سال جاری و برنامه‌های سال آینده موضوعات مربوطه تبیین و تحلیل می‌شود و عملکردها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۳۲ دستگاه در حوزه حوادث ترافیکی مسئولیت دارند که در این بین هشت دستگاه نقش اساسی دارند که در این همایش از نمایندگان این دستگاه‌ها دعوت کرده‌ایم. در همایش امروز هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها را دنبال می‌کنیم.

هادیانفر با بیان این که در نوروز پیش‌رو شاهد افزایش آمار سفرها خواهیم بود، عنوان کرد: در نوروز امسال به دلیل تقارن ایام عید با ماه مبارک رمضان شرایط خاصی را خواهیم داشت و برای ایام نوروز پیش‌رو افزایش ۳۶ درصدی سفرها را پیش‌بینی می‌کنیم. در همین راستا در روز ۲۳ اسفندماه رزمایش آمادگی همه دستگاه‌ها در ایام نوروز در سراسر کشور با مرکزیت تهران در دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود و از ۲۴ اسفند نیز طرح نوروزی را آغاز می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی اظهار داشت: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد، اما ۷۵ درصد از کشته‌ها و مجروحان در جاده‌ها هستند. ۶۰ درصد حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و به همین دلیل نیاز است که رانندگان در نزدیکی شهرها دقت خود را در رانندگی افزایش دهند. در نوروز ۱۴۰۱ یک هزار و ۴۴ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی با بیان این که عزم وزارت راه و شهرسازی بر ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز است، گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در سراسر کشور وجود دارد که حدود ۳ هزار نقطه از این نقاط در جاده‌ها و مابقی مربوط به شهرهاست. از این تعداد ۸۸۰ نقطه به عنوان نقاط پرخطر حائز اهمیت است که در اولویت بیشتر ایمن‌سازی وجود دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: مقرر شده است که وزارت راه تا پایان سال ۲۰۰ نقطه از این تعداد را رفع نقص کند و مابقی در سال آتی انجام شود. البته در جلسه شورای عالی حمل و نقل و ترافیک مطرح شد که ۵ هزار میلیارد نیاز وزارت راه برای برطرف کردن تمام ۵ هزار و ۲۰۰ نقاط حادثه‌خیز مورد نیاز است و باید منابع مالی لازم برای این کار تامین شود که هرچه زودتر این کار انجام شود.وی در پایان تصریح کرد: اگر این ۸۸۰ نقطه پرخطر ایمن‌سازی شوند می‌تواند ۳۰ درصد در کاهش آمار جانباختگان تصادفات رانندگی نقش داشته باشد.
برچسب ها: تصادف رانندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها