به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۳۹۰۲۶۹
ابراز نگرانی احزاب زنان اصلاح‌طلب از ادامه مسمومیت‌های سریالی

درخواست تشکیل سریع هیات حقیقت‌یاب برای بررسی حمله به مدارس دخترانه

درخواست تشکیل سریع هیات حقیقت‌یاب برای بررسی حمله به مدارس دخترانه
گروه جامعه: یکصد و چهارمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۱ با دستور جلسه ویژه بررسی مسمومیت های سریالی مدارس دخترانه کشور، با حضور اعضا حقوقی و حقیقی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه اشاره شد: مسمومیت دختران دانش آموز از تاریخ ۹ آذرماه از مدارس قم آغاز شد و امروز به پایتخت رسیده است، هرچند قبل از آن هم اخباری از مسمومیت دانشجویان در سلف ها و خوابگاهها منتشر شده بود که متاسفانه جدی گرفته نشد.
در ادامه اعضا به طرح سوالات خود پرداختند، اینکه چگونه است چنین حادثه مهمی که جان و امنیت دانش آموزان این سرزمین را نشانه رفته، واکنش مسئولین ذیربط را تا این اندازه دیر برانگیخته است جای سوال و تعجب فراوان دارد. به گفته دختران آسیب دیده از این حمله و خانواده های آنها، عکس العمل اولیه مسئولان کتمان ماجرا و تقلیل حادثه به تمارض و بزرگنمایی دانش آموزان بوده است و حتی نمایندگان مردم شریف قم در مجلس، نیز از پیگیری رسیدگی به ماجرای مسمومیت گسترده دختران بیگناه دانش آموز شانه خالی کرده اند. 
روایت دختران دانش آموز از بویی که به هنگام انتشار این سم به مشام میرسید و وضعیت اسفناک دختران در بیمارستان ها، بی حالی، فلج موقت موضعی، کف بالا آوردن و .....چگونه تاکنون توجه مسئولین بهداشت و در راس آن وزیر بهداشت را جلب نکرد؟ آیا امنیت ملی یک کشور جز از طریق تامین امنیت تک تک شهروندانش امکان پذیر است؟ و براستی چه تفکری در شرایط پرالتهاب کنونی و در این وانفسای فقر و تورم و گرانی از بحران زایی سود می برد؟
چگونه است که با تعلل و قصور مسئولین امر تعداد مدارس مورد حمله از یک مدرسه به چندین مدرسه در شهر قم رسید و از یک شهر قم به چندین شهر دیگر در سطح کشور، تا امروز که به پایتخت گسترش یافته است؟ چرا بعد از گذشت چندین ماه و با وجود گستردگی مسمومیت دختران در شهرها هنوز در مورد نوع گاز سمی مورد استفاده و مهمتر از آن افرادی که این جنایات را در شهرها، در اماکن آموزشی که خانه دوم دانش آموزان محسوب می شود و حفظ امنیت آن واجب و بر عهده تمام مسئولین کشوری و نیروی انتظامی است، مرتکب می شوند اخبار شفاف و قاطعی در دست نیست؟
در نخستین واکنش فرمانده انتظامی کشور عمدی بودن مسمومیت دختران دانش آموز در سطح مدارس ۱۵ شهر مورد تشکیک قرار می گیرد، و از سویی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک با وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت اطلاعات وجود گاز در سم منتشر شده در مدارس را تایید میکند. همچنین متخصصان پزشکی با توجه به نوع مسمومیت دختران دانش آموز امکان استفاده از گازهای خطرناک دیگری را نیز برشمردند که علاوه بر خطرات کوتاه مدت، آسیب های جدی را در درازمدت به همراه خواهد داشت.
اعضای ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب(صدف) ضمن ابراز نگرانی شدید، با غیرقابل قبول دانستن شانه خالی کردن مسئولین ذیربط در ماجرای مسمومیت سریالی که به جان و روان خانواده ها آسیب فراوان وارد کرده و امنیت ملی کشور را زیر سوال برده و تهدیدی علیه بهداشت عمومی است، انتظار پاسخگویی شفاف مسئولین در مورد این حوادث گسترده و همچنین دستگیری هر چه سریعتر مجرمان این اعمال خبیثانه و متحجرانه و برگرفته از افکار طالبانی را که دانایی و آگاهی جگرگوشه هایمان را نشانه رفته است، از مدعی العموم و روسای قوا دارد.
در اولین قدم تشکیل فوری هیات حقیقت یاب با هدف همکاری و هماهنگی بین بخشی و استفاده از تمامی ظرفیتها مورد انتظار است. در قدمهای بعدی رسیدگی و برخورد قاطع، بدون مماشات و پشیمان ساز با آمران و عاملان این فاجعه باید در دستور کار قرار گیرد؛ با همان سرعت عملی که در جلب و برخورد با برخی جوانان بعد از اعتراضات اخیر صورت گرفت!
در پایان سکوت و دم بر نیاوردن متولیان امور زنان در دولت و مجلس و بویژه مراجع عظام، علما، ائمه جمعه، خطبا که باید خود منادی آموزه های اصیل دینی و توصیه اکید پیام آور رحمت و مودت، حضرت محمد(ص) به «اطلبوا العلم من المهد الی اللحد»در عصر جاهلیت، باشند حیرت آور قلمداد و این سوال بی پاسخ طرح شد که، آیا به خطر افتادن جان و امنیت روانی و انسانی فرزندان این آب و خاک به اندازه بیرون ماندن تار مویشان ارزش واکنش و ابراز نگرانی ندارد؟ و آیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این شرایط که آرام و قرار از خانواده ها ربوده شده است معنا نمی یابد؟!

جالبه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۱۸:۰۹
سلام
واژه سریع در تیتر خبر برام جالبه!!!
یک ماه است دختر بچه های مردم مسموم می شن و با دلهره می رن مدرسه حالا تشکیل سریع.....!!!!
یاد آگهی ترحیم یه مرحوم افتادم که در سن ۱۰۰ سالگی یه رحمت خدا رفته بود.
در بالای آگهی ترحیم نوشته بود.
حاج ...... به دیار حق شتافت. (422041)
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۱۹:۴۷
آیا به خطر افتادن جان و امنیت روانی و انسانی فرزندان این آب و خاک به اندازه بیرون ماندن تار مویشان ارزش واکنش و ابراز نگرانی ندارد؟ پاسخ: نگرانی اصلی و همیشگی دلواپسان جامعه دقیقاً حفظ جان و امنیت روانی دختران است که میخواهند از طریق خانه نشین کردن آنان تأمین نمایند. اما مشکل کار در این است که دختران اگر سرگرم درس و مدرسه و دانشگاه نباشند قرار نیست که به خانه پناهنده شوند، مطمئناً بیشتر به خیابان می آیند و بیش از پیش موی دماغ حضرات خواهند شد؛ به قول مولوی سرکنگبین صفرا فزود. (422049)
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۲۰:۲۵
تکلیف اون جمله کذایی که میگفت " عوضش امنیت داریم " یا " اگر ما نبودیم الان داعش اینجا بود" چی میشه ؟؟؟؟!!!!! (422051)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها