به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۳۹۰۲۷۲

واکنش‌ها به حملات شیمیایی به مدارس دخترانه

ویدئویی از برخورد غیرانسانی یکی از ماموران لباس‌ شخصی با مادر معترض یکی از دانش‌آموزان که بر اثر حمله شیمیایی روز چهارشنبه به مدرسه ۱۳ آبان تهران مسموم شده، منتشر شده که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.
ویدئویی از برخورد غیرانسانی یکی از ماموران لباس‌ شخصی با مادر معترض یکی از دانش‌آموزان که بر اثر حمله شیمیایی روز چهارشنبه به مدرسه ۱۳ آبان تهران مسموم شده، منتشر شده که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.
گروه سیاسی: روز چهارشنبه، گزارش‌ها از تهران و اردبیل، اصفهان، شاهین‌شهر، کرج، خرم‌آباد، کرمانشاه، ایلام حاکی از حملات شیمیایی-میکروبی به مدرسه‌های دخترانه در این شهرها می‌باشد. بنابر گزارش شهروندان در شبکه‌های اجتماعی، صدها دانش‌آموز دختر به اورژانس  بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. 
برخی از واکنش‌ها به این اتفاقات عجیب و غریب را در ادامه می‌خوانید:

جمهوری اسلامی: فرقه‌ای که دست ‌اندرکار خیانت، مسمومیت دانش آموزان است باید فوراً ریشه کن شود
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از کنار هم قرار دادن مجموع اظهار نظرها و رویدادهای مرتبط با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان قم و شهرهای دیگر، این نکته کاملاً مشخص می‌شود که اطلاع ‌رسانی دقیق درباره این موضوع با شفافیت صورت نمی‌گیرد. این نوع برخورد با مردم است که اعتماد به حکمرانان را کاهش می‌دهد و فضا را برای نفوذ کلام بیگانگان و بدخواهان باز می‌نماید. آیا وقت آن نرسیده که در این نوع نگاه به مردم تجدید نظر شود؟!

چرا عاملان جنایت مسمومیت دانش‌آموزان همچنان در حاشیه امن به عمل جنایت‌آمیزشان ادامه می‌دهند؟
✍️عادل فردوسی‌پور: مسمومیت‌های زنجیره‌ای در مدارس دخترانه هولناک و تاسف‌بار است. باورکردنی نیست که طی هفته‌های اخیر دختران دانش‌آموز مسموم می‌شوند و عاملان این جنایت همچنان در حاشیه امن به عمل جنایت‌آمیزشان ادامه می‌دهند. این افراد چه کسانی‌اند که می‌خواهند با ایجاد فضای رعب و وحشت، برای رشد سرمایه‌های انسانی مانع‌تراشی کنند؟ آینده از آن نوجوانان و جوانان این سرزمین است. بیش از این با جسم و روان‌ فرزندان ایران بازی نکنید.

وزیر سابق آموزش و پرورش: این اتفاقات تروریستی و مشابه کارهای طالبان است
مرتضی حاجی، وزیر سابق آموزش و پرورش، درباره مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر گفت: «این اتفاق یک کار تروریستی است و کار تروریست هم ایجاد وحشت است.» او در مصاحبه با روزنامه شرق افزود این کار می‌تواند «الگو گرفتن از رفتار طالبان» باشد.

صدها دختربچه معصوم و مظلوم در دبستان ها پرپر می شوند
مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی: صدها دختربچه معصوم و مظلوم در دبستان ها پرپر می شوند. چه کسی پاسخگوست؟ نظارت و امنیت را چه کسی اداره می کند؟ تحقیر سرباز ایرانی پاداش واگذاری سفارت افغانستان به طالبان است. چه کسی پاسخگوی این همه اهانت و گستاخی است؟ آن هم سرباز ملت ایران که تا این حد تحقیرآمیز با او برخوردمی شود.

خانواده یکی از دانش‌آموزان مسموم شده امروز تهران: بچه‌ها کف بالا می‌آوردند
مادر یکی از دانش‌آموزان مسموم‌شده در حمله شیمیایی امروز در مدارس هاجر و ۱۳ آبان تهرانسر: مسئولان مدرسه فقط به دنبال خالی کردن مدرسه و آرام کردن اوضاع بودند، بوی تخم‌مرغ گندیده فضا را پر کرده بود.بچه من کمی حالت تهوع داشت که الان خیلی بهتر شده است اما بچه‌هایی را دیدم که حالشان خیلی بدتر بود. کف بالا می‌آوردند، حالت استفراغ داشتند، چشمانشان می‌سوخت و اشک‌آلود بود. تازه با وجود اینکه من مقداری دیرتر از اتفاق رسیدم کل منطقه را بوی تخم گندیده گرفته بود، یک چیزی شبیه گاز اشک آور و داشتند بچه‌ها را یکی یکی سوار می‌کردند و به اورژانس می‌بردند. چون جفت مدرسه‌ها بغل هم بودند، هر دو آسیب دیدند. چیزی که من به صورت مشترک از والدین بچه‌ها و شاهدان عینی شنیدم، صحبت از دو زن با «ویژگی خاص» بود که آمدند و درحالیکه یک ماشین دم مدرسه حاضر منتظر آنها بود، از مدرسه فرار کردند و هرچه مردم تلاش کردند اینها را بگیرند، موفق نشدند و متواری شدند و رفتند».

شرم نکنید، باتوم و دوشکا هم ببرید!
ویدئویی از برخورد غیرانسانی یکی از ماموران لباس‌ شخصی با مادر معترض یکی از دانش‌آموزان که بر اثر حمله شیمیایی روز چهارشنبه به مدرسه ۱۳ آبان تهران مسموم شده، منتشر شده که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.
میلاد علوی فعال ریانه‌ای در این باره نوشت: حدود ۳ ماه است که سریال مسمومیت‌های دانش‌آموزان آغاز شده، به گفته خودشان، حداقل ۱۰ استان و ۹۰۰ دانش‌آمو درگیر ماجرا شده‌اند اما به جای ارائه توضیح شفاف و قانع کننده، با والدین دانش‌آموزان مقابل مدارس برخورد می‌کنند!شرم نکنید، باتوم و دوشکا هم ببرید!

بر کدامین شریعت و آیین هستید؟
✍️محسن برهانی «حقوقدان» هم نوشت: زنی که در اعتراض به وجود مسمومیت در مدرسه فرزند دانش‌آموزش جیغ می‌زند مجرم نیست، معترض است و نگران.
جیغ زدن یک مادر را امنیتی نکنید؛ همدردی کنید. کشیدن مو و لمس صورت و دهان وی برای قطع صدایش هم حلال شد؟ بر کدامین شریعت و آیین هستید؟

عین خیال هیچ مسوولی نیست!
صدرا محقق: حقیقتا وحشتناکه که ذیل ساختاری زندگی می‌کنیم که پخش آهنگ در یک کلاس درس، بلافاصله منجر به واکنش و برخورد سریع و قاطع روسای وزارت آموزش و پرورش و مدیران کشوری و استانی می‌شه، اما سوءقصد هر روزه به جان ده‌ها دانش‌آموز دختر در مدارس یک شهر، عین خیال هیچ مسوولی نیست!

حمله شیمیایی در خاک ایران!
چه کسی فکر می‌کرد که سی و چند سال بعد از حمله‌های شیمیایی صدام حسین به رزمندگان ایرانی، عده‌ای متحجر در قلب ایران، در روز روشن، با امنیت کامل و تحت لوای دین و مذهب، به دختربچه‌های معصوم دبستانی و دبیرستانی حمله‌ی شیمیایی کنند و بارها آن‌ها را مسموم و روانه‌ی بیمارستان کنند و مسوولان، با خونسردی کامل روی کار آن‌ها سرپوش بگذارند؟!  مسئله‌ی مهم اینجا جهل و واپس‌گرایی عده‌ای جنایتکارِ خودسر و آتش‌به‌اختیار نیست، بلکه آن حاشیه‌ی امنی است که حکومتِ یک‌دست برای وقوع چنین جنایاتی فراهم کرده است! ... شیوه و شدت برخورد حکومت با عاملان و آمران این فجایع، بدون‌شک خیلی چیزها را درباره‌ی ابعاد این تفکر خزنده و خطرناک روشن خواهد کرد!

چرا مدارس دخترانه ؟؟
عبدالرضا داوری 
 در سال 1330، نواب صفوی به همراه 30 نفر از گروه فدائیان اسلام، یک مدرسه دخترانه که در زمان رضا شاه در ساری تاسیس شده بود را اشغال و پس از اخراج معلمان و دانش آموزان دختر، با سکونت در آن مدرسه، تلاش کردند که در آنجا یک حوزه علمیه راه بیاندازند، که با دستور دکتر مصدق بازداشت و  در دادگاه به 20 ماه حبس، بدلیل تصرف اموال دولتی و ایجاد بلوا و آشوب در ساری محکوم شدند. 
نواب صفوی در دادگاه برای دفاع از اشغال مدرسه دخترانه گفت: در اسلام کار زنان، مدیریت خانه است، نه روبرو شدن آنان در کوچه و بازار و خیابان و اداره، که باعث برانگیخته شدن غرایز مردان میگردد. ماجرای مسمومیتهای سریالی در مدارس دخترانه قم، نتیجه بازتولید افکار و اعمال خشن، تروریستی و بنیادگرایانه نواب صفوی و گروه فدائیان اسلام در هفتاد سال قبل است که متاسفانه همفکران بنیادگرایشان هنوز در ج.ا، قدرت و تریبون دارند و بزرگراه و خیابان، بنام نواب و فدائیان اسلام می‌کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها