به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۳۹۰۲۷۸

پایه‌گذاری سیاست خارجی فمینیستی آلمان

پایه‌گذاری سیاست خارجی فمینیستی آلمان
گروه بین الملل:  وزیر خارجه آلمان دستورالعمل‌هایی برای یک سیاست خارجی فمینیستی تعیین می‌کند. قرار است این طرح که بسیار مورد بحث و همچنین انتقاد قرار گرفته، مبنای تمامی اقدامات وزارت خارجه قرار بگیرد.
آنالنا بربوک، می‌خواهد با ایجاد پست "سفیر وزارت خارجه برای سیاست فمینیستی" و با کاتالوگی ۸۰ صفحه‌ای از دستورالعمل‌ها، سیاست خارجی فمینیستی را به عنوان  قاعده و مبنای کار در وزارت امور خارجه آلمان پایه‌گذاری کند.
وزیر خارجه آلمان در پیشگفتار نسخه نهایی این دستورالعمل نوشته است: «ما سیاست خارجی فمینیستی را دنبال می‌کنیم زیرا نیاز به آن به شدت احساس می‌شود و همچنین به این دلیل که در سراسر جهان هنوز برابری زنان و مردان محقق نشده است.»
آنالنا بربوک قصد دارد این پیش‌نویس را  به همراه وزیر توسعه این کشور ارائه دهد.بربوک می‌نویسد: «حقوق زنان شاخص و معیاری است برای وضعیت جوامع ما.» به گفته وزیر امور خارجه آلمان هدف سیاست خارجی فمینیستی دستیابی به برابری برای زنان و دختران در سراسر جهان است.
بربوک تأکید می‌کند که این طرح "نه یک سیاست خارجی برای زنان که برای تمامی اعضای یک جامعه است."
وزیر خارجه آلمان تأکید می‌کند، این دستورالعمل‌ها به عنوان یک جریان اصلی "در اقدامات و عملکردهای ما به عنوان تیم وزارت خارجه ساری و جاری خواهند شد: در سیاست خارجی ما، در اتحادیه اروپا و در مجامع بین‌المللی".
وزیر امور خارجه آلمان قصد دارد برای اجرایی کردن سیاست خارجی فمینیستی روش‌های کاری و ساختارهای جدیدی در وزارت امور خارجه آلمان ایجاد کند. پست " سفیر وزارت خارجه برای سیاست فمینیستی" برای همین منظور ایجاد خواهد شد.
ایده سیاست خارجی فمینیستی بیش از صد سال است که مورد بحث قرار گرفته است. کنگره بین‌المللی زنان در لاهه در سال ۱۹۱۵ یک نقطه عطف مهم در این زمینه محسوب می‌شود.
در سال ۲۰۱۴ سوئد نخستین کشوری بود که رسما به سیاست خارجی فمینیستی متعهد شد و پس از این کشور، دیگر کشورهایی چون کانادا، مکزیک و اسپانیا مشی فمینیستی را در سیاست خارجی خود پیش گرفتند.دولت جدید راستگرای سوئد اما اعلام کرده است که قصد لغو این سیاست را دارد.
شدیدترین انتقادها نسبت به سیاست خارجی فمینیستی در آلمان، تاکنون از سوی سیاستمدارانی از حزب "سوسیال مسیحی" و حزب "آلترناتیو برای آلمان" عنوان شده است.
مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن از حزب سوسیال مسیحی، این طرح را "غیرقابل درک" می‌داند.
این سیاستمدار آلمانی معتقد است، سیاست خارجی "دیپلماسی است و نه یک مأموریت تبلیغی". به اعتقاد زودر، نقشه آنالنا بربوک، یعنی "به سراسر جهان سفر کردن و به دیگران گفتن که چه انجام دهند و چه انجام ندهند، محکوم به شکست است."
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها