به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۳۹۰۳۷۴

بلینکن، چین و روسیه را  محکوم کرد

بلینکن، چین و روسیه را  محکوم کرد
گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا در پیام خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل نقض حقوق بشر در افغانستان، روسیه، سوریه و چین را محکوم کرد. هنگام سخنرانی نماینده روسیه حاضران با بلند کردن پرچم اوکراین به نشان اعتراض از جا برخاستند.
آنتونی بلینکن،  در پیامی که به شکل ویدیویی به نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل فرستاد، جنایاتی که ارتش روسیه علیه مردم اوکراین مرتکب شده را "هولناک و وحشتناک" توصیف کرد. او گفت که رهبری روسیه در کشور خود نیز حقوق شهروندان را زیر پا می‌گذارد و بیش از ۵۰۰ نفر از منتقدان داخلی را به زندان انداخته است.
بلینکن از بازرسان سازمان ملل خواست تا به مستندسازی تخلفات و جنایات جنگی روسیه در اوکراین ادامه دهند و با تحقیقات بی‌طرفانه زمینه‌ای برای تلاش‌های ملی و بین‌المللی برای پاسخگو کردن روسیه فراهم کنند.پیام ویدیویی وزیر خارجه آمریکا قبل از سخنرانی، سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه پخش شد. به هنگام سخنرانی ریابکوف ده‌ها تن از نمایندگان حاضر در سالن از جای برخاستند و با در دست گرفتن پرچم اوکراین به سخنرانی او اعتراض کردند. روسیه اتهام سوءاستفاده از غیرنظامیان در مناطق اشغالی یا هدف گرفتن آنها را رد می‌کند.
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتش به شکل ویژه به طالبان  رژیم سوریه اشاره کرد که حقوق زنان، معترضان و مخالفان را با خشونت تمام سرکوب می‌کنند. بلینکن هم‌چنین خواهان پاسخگویی ناقضان حقوق بشر در چین شد و به "نسل‌کشی" اویغورها و دیگر گروه‌های اقلیت در سین کیانگ توسط پکن اشاره کرد.
فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، قرار است روز هفتم مارس گزارش خود را در مورد وضعیت در سین کیانگ به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها