به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۳۹۰۴۲۶
اگر «دشمن» نبود، مسئولان از کدام واژه استفاده می‌کردند؟

تنها هنرشان این است که پول نفت را خرج کنند

تنها هنرشان این است که پول نفت را خرج کنند
گروه سیاسی: محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران و استاد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهید بهشتی  در واکنش به مشکلات موجود در کشور می‌گوید: این همه مشکل مردم را گرفتار کرده است و مسئولان فقط دشمن-دشمن می‌کنند. زندگی‌های مردم روی پل است و نمی‌چرخد؛ اینکه بازنشسته‌ها متاًثر هستند، جوانان بیکار هستند و وعده‌های انقلاب انجام نشده، به دشمن ربط دارد و همه دشمن هستند؟ از این قطار انقلاب غیر از خودی‌ها، چه کسی مانده که پیاده‌اش نکردید؟
 
به گزارش  رویداد۲۴،دادکان در واکنش به این اظهار نظر که «شرایط اعتراض حضوری مردم وجود ندارد» می‌گوید: این چه حرفی است که می‌زنند؟ مگر خودشان را جز ۵ کشور مترقی دنیا نمی‌دانند؟ چه اشکالی دارد، مردم رضایت یا نارضایتی‌شان را با سکوت اعلام کنند. چرچیل می‌گوید کشور‌های جهان همیشه در کنار خودشان دشمن دارند. اگر واژه «دشمن» در فرهنگ ما نبود، مسئولان از کدام واژه استفاده می‌کردند؟

او می‌گوید: اگر واقعاً برای مسئولان حل مشکلات مهم است، خودشان اعلام کنند مردمی که به سیاست و عملکرد ما نقد دارند به خیابان بیایند و راهپیمایی سکوت برگزار کنند. خودشان هم بین مردم بیایند تا بدانند به جامعه خدمت کرده‌اند یا نه؟ باید به دست اندرکاران گفت شرمنده نمی‌شوید بعد از اینهمه سال هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نمی‌کنید؟ اصلاً باید پولی را که برای نمایندگان مجلس و سایر ارگان‌ها هزینه می‌شود، خرجِ مردم کنید تا خودشان امور را اداره کنند. اگر ضدِ دین نیستند، همه حرف‌های من را منتشر کنید. ما اعتقاد مردم و جوانی جوانان را از دست دادیم.

دادکان می‌گوید: راندمان سه ساله مجلس و یک سال و نیم دولت را برای مردم توضیح بدهید و بگویید کدام مشکل از مشکلات مردم را حل کرده‌اند. باور‌های دینی مردم دیگر حتی حداقلی هم نیست، به صفر رسیده است.
او می‌گوید: گره زندگی ما فقط موشک و پهپاد است؟ الگوی موشک‌سازی کره شمالی است. شما بروید هم کره شمالی را ببینید و هم کره جنوبی را. مسئولان باید به مردم اجازه اعتراض سکوت بدهند تا نظر جامعه نظرشان را درباره ما و برخورد ما با دنیا مطرح کنند. اینکه نمی‌شود صبح تا شب همه از همدیگر فقط تشکر کنند. خطاب به مسئولان می‌گویم شما عمر و زندگی مردم را به هدر داده‌اید. اصلاً فکر می‌کردید رئیس جمهور یا وزیر شوید؟ هنرتان چیست و چه کاری از دست تان برمی‌آید.

دادکان درباره راهکار‌های موثر برای برون‌رفت از برهه فعلی می‌گوید: آن‌هایی که کاربلد نیستند، کنار بروند و کار را به کاردان‌ها بسپارند. در کشور بیش از ۳۰ مراکز فرهنگی فعالیت دارند. «حجاب» مساًله‌ای مهم است. خب! آن‌هایی که در این مراکز حقوق می‌گیرند، دستاوردشان چه چیزی بود؟ بهتر نیست پولی را که به آن‌ها به عنوان حقوق می‌دهند، به جوانان بدهند تا ازدواج کنند؟ حتماً بهتر است. مسئولان هیچ ایده‌ای ندارند و تنها هنرشان این است که پول نفت را بگیرند و خرج کنند.
برچسب ها: محمد دادكان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها