به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۹۰۴۵۳

هوش مصنوعی سن زیستی شمارا آشکار می‌کند

هوش مصنوعی سن زیستی شمارا آشکار می‌کند
گروه علمی: سن واقعی شما چقدر است؟ آزمایش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، سن زیستی شما را با جمع‌آوری نمونه سواب از داخل گونه نشان می‌دهند و به شما می‌گویند چگونه سرعت افزایش سن را کاهش دهید.به گزارش ایسنا، آزمایش‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با تعیین سرعت زوال اندام‌ها، سلول‌ها و بافت‌ها سن زیستی کاربران را به آن‌ها اعلام می‌کنند.

استارت‌آپ‌ها، آزمایش‌های خانگی را ارائه می‌دهند که خون، ادرار یا نمونه سواب از داخل گونه را جمع‌آوری می‌کنند تا تغییرات «اپی ژنوم» را به عنوان ماشینی که به خواندن کد دی‌ان‌ای (DNA) کمک می‌کند، تجزیه و تحلیل کنند.
 
شرکت Tally Health یکی از این شرکت‌ها است که به تازگی پژوهشی ۱۳ ساله را ارائه کرده است که نشان می‌دهد، تغییرات اپی‌ژنتیکی را می‌توان به طور ایمن در موش‌ها معکوس کرد تا عملکرد بافت‌ها را بهبود بخشید؛ کاری شبیه به نصب مجدد نرم‌افزار سلولی. مسئولان این شرکت معتقدند که همین کار را می‌توان برای انسان‌ها نیز انجام داد.

شرکت‌ Elysium نیز دارای یک آزمایش زیستی سن است که توصیه‌های علمی را برای کمک به کاربران در بهبود عملکرد بدن ارائه می‌دهد، به امید اینکه زمان را به عقب برگرداند.در حالی که ایده بازگرداندن زمان به عقب شبیه به داستان‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسد، این یک سرویس واقعی است که می‌توان آن را با حداقل ۲۹۹ دلار در ماه خریداری کرد.

شرکت Tally Health، فناوری خود را در تاریخ ۲۳ فوریه (۴ اسفندماه) عرضه کرد و آن را برای بهبود طول عمر و افزایش طول عمر در سطح سلولی تبلیغ کرد.دکتر دیوید سینکلر (David Sinclair)، زیست‌شناس، یکی از مدیران مرکز تحقیقات زیست‌شناسی پیری پل اف گلن (Paul F. Glenn) در دانشکده پزشکی هاروارد و از بنیانگذاران این شرکت در بیانیه‌ای در این خصوص گفت:‌ دی‌ان‌ای دیگر تنها پیش‌بینی‌کننده‌ سرنوشت یا طول عمر ما نیست.

ژنتیک ما کمتر از ۱۰ درصد طول عمر ما را تعیین می‌کند. بیش از ۹۰ درصد نتیجه‌ انتخاب‌های روزمره و محیط است و بسیاری از پژوهش‌ها و مداخله‌ها در آینده‌ نزدیک بر گسترش دامنه سلامت انسان متمرکز خواهد شد.علاقه به نحوه پیر شدن باعث ایجاد بینش‌های پژوهشی گسترده در این زمینه در سطح جهانی شده و علم افزایش سن را به سطح جدیدی سوق داده است.در آزمایش شرکت Tally Health، یک نمونه سواب از داخل گونه جمع‌آوری و توسط هوش مصنوعی «TallyAge» تجزیه و تحلیل ‌می‌شود.

این هوش مصنوعی، با استفاده از بزرگترین مجموعه داده دی‌ان‌ای شامل بیش از هشت هزار نمونه، آموزش داده شده است. پس از تجزیه و تحلیل نمونه، توصیه‌های اختصاصی برای کمک به افزایش طول عمر و مکمل‌های منحصر به فرد برای کمک بهه کاربردر طول این مسیر ارائه می‌شود.این سرویس از طریق اشتراک ماهانه ارائه می‌شود و به اعضا این امکان را می‌دهد تا به صورت مداوم آزمایش انجام دهند. کاربران می‌توانند بازه‌های زمانی ۳، ۶ یا ۱۲ ماه را انتخاب و بین ۱۹۹ تا ۱۲۹ دلار در ماه پرداخت کنند.
برچسب ها: هوش مصنوعی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها