به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۳۹۰۴۷۵

کریم بنزما راست می‌گوید؟

کریم بنزما راست می‌گوید؟
گروه ورزشی: کریم بنزما از انتخاب نشدن به عنوان بهترین بازیکن سال عصبانی است ولی به نظر می رسد حق با او نیست.به گزارش ایسنا  مراسم برترین بازیکن سال 2022 از سوی فیفا برگزار شد که لیونل مسی بالاتر از کیلیان ام باپه و کریم بنزما به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد. همه چیز با رای مربیان و کاپیتان های تیم های ملی و همچنین هواداران و خبرنگاران رقم خورد. همه آنها ستاره آرژانتینی را در جایگاه اول قرار دادند.
 
با وجود اتفاق نظر در انتخاب بهترین ها، بنزما که به عنوان رسید،  عصبانی شد. پس از اعلام نتایج، تنها ۱۰ دقیقه گذشت تا بازیکن فرانسوی یک ویدیوی ۱۰ ثانیه ای غیرمعمول را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد که یک مرد سیاه پوست می‌گوید: دروغگو. تو یک دروغ گویی.اما این همه ماجرا نبود. کمی بعد، بنزما تمام جوایز و افتخارات خود را لیست کرد و نوشت: بحث کردن غیرممکن است، لیست عالی است.

مرد فرانسوی با یک عکس مشترک با وینیسیوس "پست های پرحاشیه" خود را به پایان رساند.  خیلی‌ها عقیده دارند به وینیسیوس نیز در این مراسم بی احترامی شد. وینیسیوس واقعاً می تواند ناراضی باشد زیرا او یکی از ارکان اصلی رئال مادرید برای قهرمانی در اروپا بود اما حتی در لیست ۲۶ فینالیست برای ورود به تیم منتخب سال ۲۰۲۲ قرار نداشت. اتفاقاً به همین دلیل بود که نمایندگان باشگاه مادریدی این مراسم را تحریم کردند.یکی دیگر از بازنده‌ها تیبو کورتوا گلر رئال مادرید بود. اگرچه این دروازه‌بان بلژیکی به تیم سال راه یافت اما جایزه بهترین دروازه‌بان به امیلیانو مارتینز سنگربان تیم ملی آرژانتین رسید.

دروازه‌بان استون ویلا در جام جهانی خیلی خوب عمل نکرد: او از ۱۴ شوت به سمت دروازه تنها ۶ سیو انجام داد اما دو ضربات پنالتی را مهار کرد و در دقایق پایانی وقت اضافه  با فرانسه تک به تک کولو موانی را خنثی کرد. چنین عملکردی بسیار ارزشمندتر از بازیهای خارق العاده کورتوا  در طول فصل قلمداد شد که رئال مادرید را به بهترین باشگاه اروپا تبدیل کرد. به هر حال، فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS)، تیبو را در رتبه اول قرار داد.

وینیسیوس و کورتوا واقعا لیاقت بیشتری داشتند. اما بنزما نه. هر چقدر هم که از نتیجه مراسم عصبانی باشد عنوان قهرمانی در جام جهانی بسیار ارزشمندتر از قهرمانی های دیگر است و بدون مسی، آرژانتین با تمام اراده خود آن را تصاحب نمی کرد. لئو در عین حال در طول تورنمنت بهترین بود و با یک بازی درخشان خود را به عنوان بهترین فوتبالیست تمام دوران تثبیت کرد. مسی اولین نفری شد که در مرحله گروهی و در ادامه در مرحله یک هشتم نهایی، در یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال جام جهانی گلزنی کرد. از طرف دیگر بنزما جام جهانی را از دست داد و به همین دلیل حتی در رای گیری مراسم برترین های فیفا مقام دوم نیز به او نرسید چون ام باپه در جام جهانی عالی بود و در دیدار نهایی هت‌تریک کرد.
برچسب ها: کریم بنزما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها