به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۹۰۴۸۶

درخواست تحریم نمایندگان مجلس ایران

درخواست تحریم نمایندگان مجلس ایران
گروه بین الملل: ائتلافی فراحزبی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای از دولت بایدن خواسته‌اند تا نمایندگان مجلس ایران را در رابطه با حوادث  اخیر ایران تحریم کند. آنها خواستار تحریم اعضای خانواده نمایندگان مجلس ایران هم شده‌اند.
۲۶ نماینده کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه طی نامه‌ای به دولت بایدن نوشته‌اند حداقل ۲۲۷ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس ایران باید به دلیل پشتیبانی برخورد با معترضان در ماه‌های اخیر تحریم شوند.این نامه از سوی کلودیا تِنی نماینده جمهوری‌خواه نیویورک و سناتور مارکو روبیو از فلوریدا تهیه شده و به دولت بایدن و وزارت خزانه‌داری ارسال شد.
نویسندگان این نامه از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا خواسته‌اند تا تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات و نهادهای دولت ایران اعمال کنند.
در این نامه به درخواست ۲۲۷ نماینده مجلس شورای اسلامی از دولت و قوه قضاییه اشاره شده که در آن خواهان اعدام معترضان شده و آنها را با داعش مقایسه کرده بودند.
نمایندگانی که این نامه را امضا کرده‌اند به اقدام دولت بایدن در مارس سال ۲۰۲۲ در تحریم دومای روسیه اشاره کرده و خواسته‌اند تا اقدام مشابهی در مورد مجلس ایران از سوی دولت صورت بگیرد و مجلس ایران مانند دومای روسیه، تحریم شود.این نمایندگان همچنین خواسته‌اند تا این تحریم‌ها اعضای خانواده نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم که در حال کار یا تحصیل در آمریکا هستند در برگیرد. آنها گفته‌اند این تحریم‌ها می‌تواند بر اساس قانون ماگنیتسکی اعمال شود که ناقضان حقوق بشر در سراسر دنیا را هدف قرار می‌دهد.
قانون ماگنیتسکی (Global Magnitsky Human Rights Accountability Act) ماه دسامبر ۲۰۱۶ توسط کنگره آمریکا برای تحریم و مجازات مقامات کشورهای خارجی که در نقض حقوق بشر و فساد در هر نقطه جهان دست دارند، به تصویب رسید. 
نویسندگان این نامه همچنین اعلام کرده‌اند که کنگره آماده اعطای مجوزهای اضافی است که ممکن است برای تحریم مقامات  ایران و اعضای خانواده آنها لازم باشد.
برچسب ها: آمریکا

۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۵:۰۳
خدایی این کار را انجام ندهید ارزش ندارند (422165)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۵:۱۴
تحریم برای چی ؟ این نمایندگان خاصیتی ندارند که نیاز به تحریم باشد (422167)
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۲۱:۲۴
نمایندگان بی خاصیت و بله قربانگو چه نیازی به تحریم دارن خدایی اگر ایران مجلس نداشته باشه بهتر اداره میشه یک عده بیسواد با مدرک کیلویی در مجلس
(422415)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها