به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۳۹۰۴۸۷

افزایش حملات به اقامتگاه‌های پناهجویان در آلمان

افزایش حملات به اقامتگاه‌های پناهجویان در آلمان
گروه بین الملل: در سال ۲۰۲۲ حملات بیشتری نسبت به سال قبل به اقامتگاه‌های پناهجویان در آلمان ثبت شده است. طبق اطلاعات وزارت کشور آلمان اکثر این حملات با انگیزه‌های راست‌گرایانه بوده است. فراکسیون حزب چپ‌ها در این مورد هشدار داده است.
۱۲۱ مورد حمله و ایراد خسارت به اقامتگاه‌های پناهجویان در سال ۲۰۲۲ در سراسر آلمان ثبت شده است. این رقم ۷۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است. در آن سال حدود ۷۰ مورد از این دست حملات به ثبت رسیده بود.
این آمار در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب چپ‌ها از سوی وزارت کشور آلمان ارائه شده و در اختیار استودیوی مرکزی شبکه سراسری ARD قرار گرفته است.
علیرغم افزایش بیش از ۷۰ درصدی این حملات نسبت به سال ۲۰۲۱، تعداد این حملات همچنان با نقطه اوج آنها در سال ۲۰۱۵ بسیار فاصله دارد. در آن سال ۱۰۴۷ مورد حمله به پناهگاه‌های پناهجویان ثبت شد. 
علاوه بر این در سال گذشته مقامات مربوطه ۱۲۴۸ مورد حمله به پناهجویان و پناهندگان در خارج از محل اقامت‌شان را ثبت کرده‌اند. این رقم تقریبا با رقم سال قبل مشابه است که ۱۲۵۹ مورد حمله را شامل می‌شد.
به طور متوسط روزانه سه پناهجو در آلمان هدف حمله قرار می‌گیرند. اکثر این حملات با انگیزه‌های راست‌گرایانه رخ می‌دهند.
از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ همه ساله آمار حملات به پناهجویان سیر نزولی داشته و این برای اولین بار است که آمار ثبت‌شده در یک سال، نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است. بنا بر گزارش‌های منتشرشده، حدس زده می‌شود علت این امر از یک سو رفع محدودیت‌های ناشی از کرونا و از سوی دیگر افزایش تعداد پناهجویان در سال ۲۰۲۲ باشد.
در سال گذشته تعداد کسانی که به آلمان پناه آوردند به طور چشمگیری افزایش داشت که از مهمترین دلایل آن حمله روسیه به اوکراین بود. در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۱۸ هزار نفر در آلمان تقاضای پناهندگی کردند که رقمی تقریبا مشابه سال ۲۰۱۶ است. علاوه بر این تعداد، یک میلیون شهروند اوکراینی نیز به آلمان پناه آوردند.
کارشناس پناهندگی سیاسی حزب چپ‌های آلمان افزایش آمار حمله و ایراد خسارت به اقامتگاه‌های پناهجویان را یک هشدار تلقی می‌کند. کلارا بونگر می‌گوید: «پناهندگانی که اینجا به دنبال امنیت و حمایت هستند به وادی ترس و حشت کشانده می‌شوند.»او به حادثه سال ۱۹۹۲ در روستوک اشاره می‌کند که خشم فراوانی را دامن زد و می‌گوید: «آیا منتظریم تا حادثه روستوک-لیشتن‌هاگن دوباره تکرار شود؟»
در ماه اوت ۱۹۹۲ مجادله میان مرکز ثبت پناهجویان و اقامتگاهی که متعلق به یک کارفرمای ویتنامی موسوم به ساختمان گل آفتابگردان در روستوک-لیشتن‌هاگن بود، منجر به وقوع بزرگترین حملات راست‌گرایانه و خارجی‌ستیزانه پس از جنگ جهانی دوم در آلمان شد.
پس از آنکه این ساختمان تقریبا تخلیه شد، در حالی که هنوز حدود ۱۰۰ ویتنامی در آنجا بودند و تیم تلویزیون ZDF نیز در آنجا حضور داشت، روز ۲۴ اوت گروه‌های راست‌گرا با کوکتل مولوتف به این مکان حمله کردند و ساختمان را به آتش کشیدند.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها