به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۹۰۵۹۰

چاشنی‌های مفید برای سلامت قلب را بشناسید

چاشنی‌های مفید برای سلامت قلب را بشناسید
گروه سلامت:طبق تحقیقات معجون سیر و آب لیمو قلب شما را بهبود می‌بخشد.دکتر الین کندی گفت: ترکیب زیست فعال سیر، آلیسین و سایر اجزای مانند دی آلیل دی سولفید و اس آلیل سیستئین به تنظیم فشار خون، جلوگیری از تشکیل پلاک و مبارزه با التهاب کمک می‌کند.
 
سیر یک گیاه تند است که برای قرن‌ها به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی داشته، مورد استفاده قرار گرفته است.دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود به خوبی شناخته شده است و بنابراین برای سلامت قلب مفید است.ترکیب زیست فعال سیر – آلیسین – و سایر اجزاء مانند دی آلیل دی سولفید و اس-آلیل سیستئین مسئول مزایای سلامتی آن هستند.

ترکیبات گوگردی زمانی تشکیل می‌شوند که یک حبه سیر خرد، له شده یا جویده شود.بیماری قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و چندین عامل خطر برای این بیماری وجود دارد، از جمله فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا و التهاب.سیر به تنظیم فشار خون، جلوگیری از تشکیل پلاک در قلب و مبارزه با التهاب کمک می‌کند.

دکتر کندی همچنین توضیح می‌دهد: چگونه مواد مغذی موجود در سیر به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند.
ویتامین C موجود در آب لیمو که یک آنتی اکسیدان قوی است، می‌تواند به محافظت از قلب در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند.ویتامین B ۶ به حفظ سلامت عروق خونی کمک می‌کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

سلنیوم به محافظت از قلب در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.منگنز برای حفظ استخوان‌های سالم و حمایت از متابولیسم کربوهیدرات‌ها ضروری است.اکثر تحقیقات تأیید می‌کنند که سیر دارای اثر کاهش دهنده کلسترول است، نتایج بر اساس میزان اثربخشی و نوع سیر مورد استفاده متفاوت است.

طبق یک مطالعه ایرانی، مصرف سیر به همراه آب لیمو باعث بهبود سطح لیپید، فیبرینوژن و فشار خون بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی شد.مطالعه دیگری نشان داد که چگونه مصرف نیم تا یک حبه سیر در روز سطح کلسترول را تقریباً ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

این نتیجه به دلیل کاهش جذب کلسترول، کلسترول و سنتز اسید‌های چرب است.یک حبه سیر تقریباً ۶ گرم است. نصف تا یک حبه سیر در روز معادل ۳ تا ۶ گرم در روز است.یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد: قرص سیر معادل ۲ گرم سیر خام له شده می‌تواند فوایدی داشته باشد.ثابت شده است که عصاره سیر کهنه شده، که به عنوان AGE نیز شناخته می‌شود، در مقایسه با سایر انواع سیر، سطح کلسترول را کاهش می‌دهد.
 
روغن و پودر سیر همچنان سطح کلسترول را کاهش می‌دهد.به هر شکلی که سیر را مصرف می‌کنید، به کاهش کلسترول تام و سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) کمک می‌کند.چگونه سیر را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانیم؟ سیر یک افزودنی خوش طعم و مغذی برای هر رژیم غذایی است.می‌توانید از آن در غذا‌های خوش طعم، سوپ، سس و موارد دیگر استفاده کنید.افزودن آن می‌تواند راهی ساده و مؤثر برای بهبود سلامت قلب شما باشد.با این حال قبل از ایجاد هر گونه تغییر قابل توجهی در رژیم غذایی خود با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و یک متخصص تغذیه واجد شرایط مشورت کنید، به خصوص اگر دارو مصرف می‌کنید یا هر بیماری دارید.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: سلامت قلب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها