به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۹۰۶۱۱

اسم رمز اندروید ۱۵ برملا شد: بستنی وانیلی

اسم رمز اندروید ۱۵ برملا شد: بستنی وانیلی
گروه فناوری: توسعه اندروید ۱۵ در داخل گوگل آغاز شده است و گزارش‌ها نشان می‌دهند که این نسخه با نام رمز «بستنی وانیلی» شناخته می‌شود.به گزارش دیجیاتو، گوگل در گذشته از اسم دسر‌های مختلف برای نام‌گذاری اندروید استفاده می‌کرد و حالا اگرچه این رویه به‌طور رسمی متوقف شده است، اما مهندسان گوگل هنوز از این سنت دست نکشیده‌اند. درواقع براساس گزارشی تازه، به‌نظر می‌رسد که برای اندروید ۱۵ از اسم رمز «بستنی وانیلی» استفاده می‌شود.
 
انگار همین دیروز بود که متوجه شدیم اندروید ۱۴ با اسم رمز «کیک وارونه» در دست توسعه قرار دارد. حالا منبع آگاهی به نام «میشال رحمان» می‌گوید ظاهراً مهندسان گوگل درحال توسعه نسخه بعدی این سیستم‌عامل هستند و در داخل این شرکت با نام بستنی وانیلی یا Vanilla Ice Cream از آن نام می‌برند.

امسال نام مستعار اندروید ۱۵ کمی زودتر از همیشه برملا شده است. برای مثال، پارسال نام اندروید ۱۴ در ماه آوریل ۲۰۲۲ مشخص شد. بااین‌حال، فعلاً اطلاعات دقیق دیگری از این سیستم‌عامل در دسترس نیست و نمی‌توان با یک نام حدس زد که این آپدیت چه ویژگی‌هایی را به‌همراه خواهد داشت.هنوز تا انتشار اندروید ۱۵ زمان زیادی باقی مانده است
 
اسم رمز اندروید ۱۵ در شرایطی اعلام می‌شود که تنها حدود یک ماه از زمان انتشار اولین نسخه از پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ می‌گذرد. درنتیجه هنوز فاصله بسیار زیادی تا عرضه اندروید ۱۵ داریم و در طول ماه‌های آینده کم‌کم مشخص خواهد شد که این به‌روزرسانی چه تغییراتی خواهد داشت.

میشال رحمان می‌گوید یکی از دلایلی که احتمالاً باعث شده است گوگل توسعه اندروید ۱۵ را زودتر آغاز کند، کمبود فرصت برای پیاده‌سازی برخی قابلیت‌های جدید در اندروید ۱۴ است. این نسخه در بهار امسال در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال به‌صورت رسمی منتشر شود.
درحال‌حاضر آخرین نسخه رسمی سیستم‌عامل گوگل، یعنی اندروید ۱۳ با اسم رمز «تیرامیسو» است که هنوز به دست همه کاربران نرسیده. البته انتشار این آپدیت مدت‌هاست آغاز شده و عرضه آن به‌آرامی در برند‌های مختلف ادامه دارد.
برچسب ها: اندروید 15
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها