به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۳۹۰۶۶۵
صداوسیما:

مسمومیت دانش‌آموزان املش کار یک کشاورز بود!

مسمومیت دانش‌آموزان املش کار یک کشاورز بود!
گروه سیاسی: ارگان اطلاع‌رسانی صداوسیما نوشت: محمد کریمی پور مدیر آموزش و پرورش املش گفت: یکی از ساکنان مجاور دبیرستان دخترانه غیردولتی شایستگان، مقطع متوسطه دوم، که کشاورز است، صبح امروز یک بطری حاوی سم آفت کش دیازنین که تاریخ مصرف گذشته بود را به همراه زباله خانگی در کنار کوچه قرار می‌دهد که رفتگر شهرداری ساعت هشت صبح امروز برای تفکیک زباله، بطری را برداشته و سم داخل بطری را در سطح کوچه خالی می‌کند. 
وی افزود: سم ریخته شده در خیابان بر اثر گرمای هوای امروز بخار شده و در فضای منطقه پخش شد و هوا را آلوده کرد. وی گفت: علاوه بر کارکنان مدرسه شایستگان کارکنان اداره چای که در مقابل همین مدرسه واقع شده و کارکنان مدرسه مجاور که مدرسه غیردولتی دخترانه ثمین در مقطع متوسطه اول است متوجه‌ی بوی بد و تند ناشی از استشمام آن شده و مدیران این مدارس پس از اطلاع از موضوع با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و اطلاع رسانی به اولیا دانش آموزان مدرسه را تعطیل کردند. وی گفت: چند دانش آموز از روی کنجکاوی به محل آلوده رفته و پس از استشمام گاز دچار سوزش در مجاری تنفسی شدند، اما حال همه دانش آموزان خوب است!

نمایندگان مجلس از توضیح وزرای اطلاعات و آموزش و پرورش قانع نشدند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس از توضیحات وزرا پیرامون مسمومیت دانش‌آموزان قانع نشدند چراکه این موضوع ادامه پیدا کرده در حالیکه نگاه مجلس این است که عوامل این مسأله هرچه سریع‌تر شناسایی شوند و برخورد جدی با آنها صورت گیرد. حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی  پیرامون مسإله مسمومیت سریالی دانش‌آموزان، اظهار کرد: هفته گذشته در کمیسیون‌های بهداشت و آموزش از وزرای آموزش‌وپرورش، بهداشت و اطلاعات دعوت کردیم تا توضیحات خود را پیرامون این مسأله ارائه دهند اما وزیر اطلاعات نیامد و معاون خود را فرستاد. فلاحی تصریح کرد: نمایندگان مجلس از توضیح وزرا و به ویژه توضیح معاون وزیر اطلاعات قانع نشدند چراکه این مسأله ادامه پیدا کرده ‌است در حالیکه باید هر چه سریع‌تر شناسایی و متوقف می‌شدند.
وی ادامه داد: نگاه مجلس این است که عوامل این موضوع هر چه سریع‌تر شناسایی شوند و برخورد جدی با آنها صورت گیرد. کمیسیون امنیت ملی نیز روز پنجشنبه گزارشی در صحن ارائه داد و کار را رصد و پیگیری می‌کند. امیدواریم نهادهای امنیتی هر چه سریع‌تر تکلیف خود در پیدا کردن عامل یا عوامل داخلی و خارجی را داده و حتماً برخورد قضایی داشته باشند. نماینده همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه‌ قضایی افراد یا مجمع‌های خودخوانده‌ بی‌سواد که غیرمسئولانه در این زمینه اظهارنظر کرده و نظام را متهم می‌کنند را فراخوانده و توضیحات آنها را بشنود که چرا در حال تشویش اذهان عمومی علیه نظام هستند؟ وی در پاسخ به این سوال که آیا این مسأله یک حمله تروریستی است؟ توضیح داد: قطعاً، ما کشوری هستیم که ۴۴ سال است در معرض حملات دشمنان هستیم و فرض نخست ما در تمام این مسائل توطئه دشمن است ولو اینکه از طریق عوامل داخلی باشد. وی در پایان با رد شایعات آسیب‌های جسمی به دانش‌آموزان، مطرح کرد: براساس اطلاعاتی که از وزارت بهداشت دریافت کردیم، این مسمومیت‌ها زودگذر بوده و آسیب جدی و ماندگاری ندارد.

مسمومیت‌ها به خوزستان رسید
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت تعدادی دانش‌آموز دختر دبیرستانی در هفتکل در استان خوزستان خبر داد.
دکتر حبیب حی‌بر با اشاره به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: هم‌اکنون مسمومیت ۱۰ دانش‌آموز دختر دبیرستانی در هفتکل گزارش شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها