به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۳۹۰۷۵۰

قدردانی بایدن از شولتس برای اوکراین

قدردانی بایدن از شولتس برای  اوکراین
گروه بین الملل:جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با اولاف شولتس در کاخ سفید از صدراعظم آلمان به خاطر موضع او در حمایت از اوکراین قدردانی کرد.
اولاف شولتس، صدراعظم جمهوری فدرال آلمان در پی سفر به آمریکا  با جو بایدن، رئيس جمهور ایالات متحده در کاخ سفید در واشنگتن دیدار کرد و با او به گفت‌و‌گو پرداخت.بایدن در این نشست از سیاست صدراعظم جمهوری فدرال آلمان از حمایت قاطعانه او از اوکراین در جنگ با روسیه ستایش کرد.
رئيس جمهور آمریکا ضمن اشاره به هماهنگی "عمیق" سیاسی ایالات متحده با آلمان در قبال جنگ در اوکراین، با لحنی دوستانه  خطاب به اولاف شولتس گفت: «اولاف، من می‌خواهم از تو به خاطر رهبری قدرتمند و با ثباتی که اجرا کردی، تشکر کنم.»بایدن همچنین تاکید کرد: «من صادقانه می‌گویم، نقش آلمان در جنگ روسیه علیه اوکراین بسیار تاثیرگذار و متفاوت از نقش دیگران در این زمینه است. آلمان نه تنها اوکراین را مورد پشتیبانی نظامی قرار داده است، بلکه همچنین از نظر معنوی و روحیه‌سازی نیز حامی اوکراین است.»
رئيس جمهور آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که دولت فدرال آلمان با افزایش چشمگیر بودجه نظامی برای بهبود وضعیت ارتش آلمان و نیز فاصله‌گیری از وابستگی به تامین انرژی از سوی روسیه، باعث ایجاد "تحولات تاریخی" شده است.جو بایدن در این‌باره اشاره کرد: «ما به صورت هم‌قدم پیرامون تضمین امنیت اوکراین همکاری می‌کنیم و پیمان ناتو را نیز قوی‌تر می‌کنیم.»
اولاف شولتس نیز در این زمینه تاکید کرد: «بسیار مهم است که ما به طور هماهنگ اقدام کرده‌ایم. پیام ما این است که ما آماده‌ایم تا وقتی که لازم باشد، از اوکراین حمایت کنیم.»  
صدراعظم آلمان وضعیت فعلی پیرامون "همکاری ترانس آتلانتیک" اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی را نیز مورد ستایش قرار داد و آن را "نزدیک‌تر و قابل اعتمادتر از همیشه" خواند.
اما با این حال، میان برلین و واشنگتن در مورد میزان حمایت نظامی از اوکراین، اختلاف نظر نیز وجود دارد. این موضوع به ویژه در زمین تصمیم‌گیری پیرامون ارسال تانک‌های جنگی ساخت غرب به اوکراین در ماه ژانویه مشهود بود.جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که ارسال تانک‌های "لئوپارد ۲" از سوی آلمان مشروط بر این توافق بوده است که ایالات متحده هم‌زمان تانک‌های جنگی "آبرامز" در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها