به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۳۹۰۷۷۳

آماری باورنکردنی در سامانه خودروهای وارداتی

آماری باورنکردنی در سامانه خودروهای وارداتی
گروه اقتصادی:سخنگوی وزارت صمت گفت: ثبت نام خودروهای وارداتی در ساعت ۲۴ شب گذشته به اتمام رسید و حدود ۱۱۹ هزارنفر ثبت نام کردند.امید قالیباف گفت: ثبت نام خودروهای وارداتی در ساعت ۲۴ شنبه گذشته به اتمام رسید و حدود ۱۱۹ هزار نفر ثبت نام کردند.کار راستی آزمایی شروع شده و تا سه روز ادامه دارد. براین اساس سه شنبه غروب برای قرعه کشی اولویت بندی آمادگی داریم .
 
به گفته سخنگوی وزارت صمت، فردی که خودروی مورد نظر خود را پیدا نمی کند اولویتش در عرضه بعدی حفظ می شود. همچنین می تواند انصراف دهد و مبلغ بلوکه شدن آنها آزاد شود.او می گوید: سعی می کنیم تا پیش از سال عرضه را انجام دهیم، اما عمده عرضه ها برای بازه سه ماه پیش بینی کرده ایم.

قالیباف گفت: اکنون ما دیگر قرعه کشی نداریم و در این قرعه کشی تنها اولویت افراد را مشخص می شود، اما در اصل ماجرا که خودرو به آنها تعلق می گیرد مشکلی نیست.سخنگوی وزارت صمت گفت: ۱۰۰ هزار تا ثبت سفارش کرده ایم و بعید می دانم مشکلی وجود داشته باشد و احتمال اینکه به همه تخصیص بدهیم، وجود دارد.

او گفت: بخشی از عرضه خودرو های داخلی در سامانه یکپارچه است که ما آن را طراحی کرده ایم و ابن سامانه در هفته بعد آمادگی دارد که تقاضا ها را ثبت کند اما اکنون در بودجه ۱۴۰۳ طرحی آمده است که عرضه خودرو از طریق بورس کالا باشد که ممکن است این اقدام برنامه ریزی را دشوار کند.او گفت: سامانه یکپارچه طبق دستور شورای عالی رقابت است و اکنون به خودروسازان گفته ایم که در این سامانه ورود کرده و خودروهای خود را عرضه کنند.

قالیباف گفت: امروز ممکن است خبرهای برای اعلام فرمول جدید قیمت خودرو از سوی شورای رقابت شود .
او گفت: در گذشته تولید خودرو به زیر ۷۰۰ هزار تا رسید و در بازار تقاضای یک میلیون خودرو ایجاد شد، اما در حال حاضر میزان تولید خودرو افزایش یافته و تا پایان سال میزان تولید خودرو به یک میلیون و۲۰۰ هزار تا برسد.سخنگوی وزارت صمت گفت: میزان تولید خودرو ۲۸.۸ درصد در ۱۰ ماه گذشته رشد داشته است و رکورد ماهانه ۱۲۱ هزار دستگاه تولید دارد انجام می شود.

او گفت: با عرضه های سنگین خودرو در بحث تولید داخل و خودروهای وارداتی عطش تقاضا کاهش می یابد.
قالیباف می گوید: هیچ کس موافق قیمت دستوری در خودرو نیست چراکه در کنار آن بازار ثانوی ایجاد شده که‌ قیمت ها افزایش می یابد.او گفت : تمامی ثبت سفارش خودرو های وارداتی انجام شده و حتی پول آنها هم پرداخت شده و هیچ مشکلی وجود ندارد و در بازار خودرو های داخلی هم دیگر هیچ خودروی ناقصی کف پارکینگ ها نیست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها