به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۹۰۷۸۳
ایران در آستانه رسیدن به سلاح هسته‌ای است

ترامپ: می‌توانم مانع جنگ جهانی سوم شوم

ترامپ: می‌توانم مانع جنگ جهانی سوم شوم
گروه بین‌الملل: رییس ‌جمهوری پیشین آمریکا با تاکید بر ادامه نامزدی خود برای انتخابات 2024 ، با انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهوری فعلی در مورد جنگ اوکراین مدعی شد از میان جمهوریخواهان نامزد ریاست جمهوری، خودش تنها کسی است که می‌تواند از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کند.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ در سخنرانی خود در «کنفرانس کمیته اقدام سیاسی محافظه‌کاران» (CPAC) در ایالات مریلند، اعلام کرد حتی اگر در یکی از پرونده‌های فدرال یا ایالتی که در دست بررسی هستند، متهم شود، از رقابت‌های انتخاباتی 2024 بر سر تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا، کناره گیری نخواهد کرد.
رییس‌جمهوری سابق آمریکا با چندین پرونده قضائی در دست بررسی از جمله تلاش وی و متحدانش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالت جورجیا در 2020 ، حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده در ششم ژانویه 2021 و کشف اسناد محرمانه دولتی در اقامتگاه او در فلوریدا، روبه‌رو است.
وی همچنین از حمایت از هر نامزد جمهوریخواه در انتخابات 2024 جز خودش، خودداری کرده و گفت، هنوز درباره امضای سند تعهد وفاداری که رانا مک دنیل رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان از نامزدهای حزب به منظور شرکت در مناظره‌ها خواستار شده، تصمیم گیری نکرده است. ترامپ با بیان اینکه در میان نامزدهای جمهوریخواه افرادی هستند که حمایت از آن‌ها برایش خوشایند نخواهد بود، از اشاره به نام این اشخاص خودداری کرد.
رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و کمک‌های مالی و نظامی واشنگتن به کی‌یف، اظهار داشت: ما به حزبی باز نمی‌گردیم که بخواهد حمایت مالی بی پایان از یک جنگ خارجی ناتمام داشته باشد.
او همچنین با کنایه به جو بایدن رییس‌جمهوری فعلی آمریکا گفت: بایدن در حال هدایت ما به سمت «فراموشی» است و دیگر جمهوریخواهان توانایی اصلاح این مسیر را ندارند. من تنها نامزدی هستم که می‌تواند وعده جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم را بدهد.
روزنامه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» نیز در این رابطه گزارش داد: دونالد ترامپ پیش از آغاز سخنرانی خود در CPAC و در پاسخ به پرسش خبرنگار این روزنامه مبنی بر اینکه در صورت وقوع جنگ جهانی سوم آیا او چین را به عنوان سرکرده رقبای آمریکا در این جنگ می‌بیند یا خیر، گفت: مطمئن نیستم اما کشورهای دیگری نیز وجود دارند که مشکلاتی حتی بیشتر از چین را ایجاد می‌کنند.
وی با بیان این که «شک دارم که چین از ایران خطرتاک‌تر باشد»، افزود: چین تمایلی به انهدام ندارد. برخی برایشان اهمیتی ندارد که منفجر شوند. آن‌ها متعصب هستند. اکنون [ایران] در آستانه رسیدن به سلاح هسته‌ای است. پس وقتی می‌گویید چین از آن [ایران] خطرناک‌تر است، می‌گویم که شک دارم.»
ترامپ  ادامه داد: هنگامی که من کاخ سفید را ترک کردم ایران در شرایطی قرار داشت که ناچار به توافق دیگری بود. ما می‌توانستیم توافق کنیم و این توافق برای همه خوب بود.
بر اساس این گزارش، در نظر سنجی انجام شده از شرکت کنندگان این کنفرانس، ترامپ با کسب 62 درصد آرا، انتخاب نخست آن‌ها به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بود. پس از ترامپ، ران دیسانتس که رقیب اصلی ترامپ در انتخابات درون حزبی عنوان می‌شود، فقط 20 درصد آرای حاضران را کسب کرده بود.
ترامپ در تشریح وعده‌های انتخاباتی خود گفت: در 2016  اعلام کردم که صدای شما هستم اما اکنون می‌گویم که من جنگجوی شما و عدالت شما هستم. خطاب به آن‌هایی که مرتکب خطا شده و یا خیانت کرده‌اند می‌گویم که من مجازات شما هستم.
وی در بخش پایانی این اظهارات عنوان کرد: این نبرد نهایی است و همه از آن آگاهی دارند. اما به شما این قول را می‌دهم «اگر من را دوباره به کاخ سفید بازگردانید، دوران حمکرانی آن‌ها [دموکرات‌ها] سر خواهد آمد و آمریکا بار دیگر کشوری آزاد خواهد شد.»
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها