کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش تعداد دانش‌آموزان دختر مسموم خوزستان به ۷۷۰ نفر

حملات شیمیایی به مدارس دخترانه روستاها هم کشیده شد

14 اسفند 1401 ساعت 20:04


گروه جامعه: حجم حملات شیمیایی امروز به مدارس دخترانه کشور، چنان گسترده بود که به روستاها نیز کشیده شد! برای مثال، مدرسه دخترانه روستای مبارک آباد قم، هم مورد حمله سمی قرار گرفت!
امروز در استان‌های خوزستان و یزد حملات خیلی گسترده بود و بیش از 30 مدرسه درشهرهای مختلف این دو استان مورد حمله گازهای شیمیایی قرار گرفتند. گزارش‌ها حاکیست دانش‌آموزان دچار سرگیجه و نفس‌تنگی شدید شده بودند. تعدادی از دانش‌آموزان ‌گفتند: برخی مدیران مدارس، در اقدامی عجیب درب‌های سالن مدارس را بسته بودند و اجازه خروج و رفتن به حیاط را نمی‌دادند!
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش تعداد دانش‌آموزانی که امروز در استان خوزستان دچار مسمومیت شده‌اند، به ۷۰۰ نفر خبر داد. دکتر حبیب حی‌بر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت موارد مسمومیت امروز دانش‌آموزان در مدارس خوزستان اظهار کرد: از صبح امروز (۱۴ اسفندماه) تاکنون ۷۰۰ دانش‌آموز خوزستانی در شهرهای اهواز، رامهرمز، ماهشهر، امیدیه، سربندر و آبادان دچار مسمومیت شده‌اند.
وی افزود: ۵۰۰ نفر از این بیماران درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲۰۰ نفر همچنان تحت نظر هستند.
حی‌بر بیان کرد: روز گذشته نیز ۷۰ نفر در هفتکل دچار مسمومیت شدند که با احتساب این افراد، تعداد کل افراد دچار مسمومیت در استان خوزستان تاکنون ۷۷۰ نفر بوده است.


کد مطلب: 390840

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/390840/حملات-شیمیایی-مدارس-دخترانه-روستاها-هم-کشیده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir