به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۳۹۰۸۴۴

باید خودمان دست بکار شویم

باید خودمان دست بکار شویم
گروه سیاسی: روزنامه ابتکار با بیان این فرض که «در وضعیت بی‌دولتی بسر می‌بریم» از مردم خواسته به سهم خود برای بهبود اوضاع بکوشند!
بر اساس این گزارش، بیایید فرض کنیم دولت وجود ندارد و در وضع بی‌دولتی زندگی می‌کنیم. بیایید نگذاریم این بی‌دولتی به بی‌سامانیِ محض بینجامد. پس هرکس به سهم خود برای بهبود، دستگیری و کاهش آلام عمومی جامعه نقشی ایفا کنیم. بر هر سفره‌ای که نشسته‌ایم مقداری جمع‌تر بنشینیم تا جای یک نفر دیگر باز شود. درب خروج اضطراری وجود ندارد. هجوم به سمت درب‌های مختلف به هوای نجات، فقط باعث لِه شدنِ بقیه می‌شود. قوی شدنِ اجتماعی می‌تواند تا حدی آثار بی‌دولتی را کاهش دهد. هرچه می‌توانیم اجتماعی‌تر رفتار کنیم و رسمِ باهم بودگی را بیشتر رعایت کنیم. تندبادِ شایعه تمام تاروپود جامعه را هدف می‌گیرد، باید خود آن را مدیریت کنیم‌. در مذمت و نقد بنیان‌های خطرناک تحجر و اقدامات تندروهای عقل ستیز کوتاهی نکنیم. با اندیشه فردگرایانه “دیگی که برای من نجوشد، سر سگ در آن بجوشد” مقابله کنیم. در این وضعیت فقط جمع بودن می‌تواند از ما محافظت کند. پس بیایید اگر دولت نداریم از جامعه بودنِ خود مراقبت کنیم.
برچسب ها: مردم

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۲۳:۱۰
دولت رییسی با افزایش بی سابقه قیمت دلار و مایحتاج اولیه زندگی مگه گذاشته چیزی برامون بتقی بمونه که به سهم خودمون مشارکت کنیم!!!؟ (422595)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها