به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۹۰۸۶۶

پوتین وحدت غرب را دست کم گرفت

پوتین وحدت غرب را دست کم گرفت
گروه بین الملل: به گفته صدراعظم آلمان پوتین از میزان وحدت غرب در حمایت از اوکراین و کمک تسلیحاتی به آن ارزیابی درستی نداشته است. جنگ بر سر تصرف شهر باخموت به نبرد خانه به خانه رسیده و اوکراین می‌گوید روزی صدها روسی کشته می‌شوند.
صدراعظم آلمان معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پشتیبانی کشورهای غربی از اوکراین را دست‌کم گرفته است.
اولاف شولتش، گفت: پوتین از وحدت اروپا، آمریکا و تمام دوستان اوکراین و تداوم ارسال تسلیحات و مهمات به این کشور ارزیابی درستی نداشته است.سیاستمدار سوسیال دموکرات تاکید کرد با این پشتیبانی‌ها و کمک‌ها نیروهای اوکراینی در بیش از یک‌سالی که از آغاز تجاوز نظامیان روسی گذشته قادر بودند از سرزمینشان دفاع کنند و در آینده نیز قادر خواهند بود به این کار ادامه دهند.
شولتس با تاکید بر این که ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داشت افزود آلمان در حال حاضر قدرتمندترین حامی اوکراین در قاره اروپا است و در آینده نیز این نقش را بر عهده خواهد داشت.
دولت آلمان چندی پیش سرانجام به تحویل تانک‌های تهاجمی پیشرفته لئوپارد۲ به اوکراین چراغ سبز نشان داد و برای ارسال این تانک‌ها از موجودی دیگر کشورها نیز مجوز صادر کرد.
هم اکنون سربازان اوکراینی در حال آموزش استفاده از تانک‌های تهاجمی لئوپارد در آلمان هستند و به زودی یک گردان زرهی مجهز به این تانک‌ها در اختیار خواهند داشت.
نیروهای روسی پس از شکست‌هایی که در پائیز در مناطق اشغالی متحمل شدند از اواخر سال گذشته با بسیج نیروهای ذخیره حمله‌های گسترده‌ای در استان‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را آغاز کرده‌اند.یکی از هدف‌های روسیه تسخیر شهر استراتژیک باخموت در استان دونتسک است که نبرد برای تسلط بر آن به جنگ خانه به خانه کشیده شده است.
منابع اوکراینی می‌گویند مقاومت در برابر تهاجم نیروهای روسی ادامه دارد و شرایط "دشوار اما تحت کنترل" است.
سرگئی چرواتیف، سخنگوی گروه شرقی ستاد کل ارتش اوکراین اطمینان داده که مقاومت در برابر متجاوزان روسی در شهر باخموت ادامه دارد.وزیر دفاع اوکراین  می‌گوید شمار تلفات و زخمی‌های نیروهای روسی در نبرد بر سر باخموت به روزی ۵۰۰ نفر هم می‌رسد.
اولسکی رِزنیکوف می‌گوید در تاکتیکی که روسیه در این منطقه به کار گرفته سربازان روسی فقط گوشت دم توپ هستند. برخی ناظران بر این باورند که احتمال سقوط شهر باخموت منتفی نیست اما ادامه مقاومت نیروهای اوکراینی دست‌کم به افزایش تلفات نیروهای روسی و خسته و فرسوده شدن آنها منجر می‌شود.
وزارت دفاع بریتانیا در ارزیابی روزانه خود از وضعیت جنگ در اوکراین که با اتکا به گزارش نهادهای اطلاعاتی ارتش تنظیم می‌شود می‌گوید نیروهای روسی با کمبود جنگ‌افزار و مهمات روبرو هستند.
پیش از این زمزمه‌هایی در مورد احتمال حمایت تسلیحاتی چین از روسیه به گوش رسیده که با واکنش هشدارآمیز کشورهای غربی روبرو شده است.رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا درباره اعمال احتمالی تحریم علیه چین در صورت ارسال تسلیحات به روسیه گفته تا کنون سندی در این باره به دست نیامده اما باید هر روز اوضاع را به دقت زیر نظر داشت.اورزولا فون درلاین در یک کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس در برلین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره تحریم احتمالی چین گفت این پرسش زمانی می‌تواند پاسخ داده شود که چنین اتفاقی افتاده باشد.
صدراعظم آلمان نیز گفته همه اتفاق نظر دارند که ارسال جنگ‌افزار و مهمات به روسیه نباید انجام شود و دولت چین هم اعلام کرده چنین قصدی ندارد.
در همین حال رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده که در سال جاری میلادی همکاری کشورش با نهادهای اتحادیه اروپا تنگاتنگ‌تر می‌شود.ولودیمیر زلنسکی می‌گوید وظیفه امروز این است که به طور فعال تمام اقدام‌های لازم برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا انجام شود، ارسال تسلیحات افزایش یابد و تحریم‌ها علیه روسیه تشدید شوند.
اوکراین از مدت‌ها پیش متقاضی پیوستن به اتحادیه اروپا است. از زمان تجاوز نظامی روسیه به اوکراین شانس کی‌یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا افزایش یافته اما هنوز پیش‌شرط‌های مهمی، از جمله مبارزه با فساد و رانت‌خواری و حاکمیت قانون باید تحقق یابند.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها