به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۹۰۹۶۱

قیمت لوازم خانگی سال آینده چقدر خواهد بود؟

قیمت لوازم خانگی سال آینده چقدر خواهد بود؟
گروه اقتصادی:رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: اگر مواد اولیه تولیدکننده لوازم خانگی تامین نشود و مواد اولیه همچون فولاد و پتروشیمی که دولت تامین‌کننده آن است، با قیمت کنونی ارائه شود، باید انتظار افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی را داشت.
به گزارش ایسنا، سیدرسول ابن‌الرضا در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی در مشهد اظهارکرد: بازار لوازم خانگی در حالت رکود به سر می‌برد و با اینکه قیمت دلار تغییر کرده ولی تغییری در خرید و فروش لوازم خانگی حاصل نشده است. کاهش قدرت خرید مردم دلیل اصلی رکود بازار لوازم خانگی است. امروز همه چیز گران شده و مردم موارد ضروری خود را هم به زور خریداری می‌کنند.

وی افزود: در نیمه دوم سال تغییر خاصی در قیمت لوازم خانگی نداشته‌ایم و تنها برخی از کارخانه‌ها تغییر قیمت داشته‌اند که این موضوع به دلیل عدم موافقت دولت در انجام تغییرات در قیمت لوازم خانگی بوده است. تنها در برخی از کالاها که تولید محدود دارد و دولت نتوانسته ارز و مواد اولیه آن را تامین کند، ممکن است تغییر قیمت شاهد باشیم اما برخی از کالاها به طور کافی موجود است ولی خریدار نیست.رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد افزایش قیمت مواد اولیه را عامل گرانی لوازم خانگی دانست و تصریح کرد: اگر دولت مواد اولیه را به قیمت مناسب به تولیدکننده عرضه نکند، علاوه بر افزایش قیمت شاهد کمبود کالا هم خواهیم بود.
 
ابن‌الرضا بهبود کیفیت کالای داخلی را منوط بر ایجاد رقابت در بازار لوازم خانگی دانست و عنوان کرد: کیفیت کالای ایرانی نسبت به وضعیت کنونی خوب است اما در صورتی کیفیت کالای ایرانی بهتر خواهد شد که رقیبی در بازار لوازم خانگی وجود داشته باشد. همچنین در بازار لوازم خانگی خدمات بسیار خوبی ارائه می‌شود. البته این را هم باید گفت که کیفیت کالای ایرانی نسبت به کالای خارجی قابل قیاس نیست و تنها یکسری برندهای ایرانی تنها با برندهای کره‌ای برابری می‌کند.

وی افزود: هر سال در عید نوروز شاهد تورم در بازار هستیم که تاثیر بسیاری بر قیمت‌ها می‌گذارد. همچنین معمولا تغییر قیمت مواد اولیه در ابتدای سال رخ می‌داد اما اکنون قبل از سال جدید قیمت مواد اولیه تغییر فراوانی داشته است؛ به طور مثال قیمت ورق و پتروشیمی نسبت به چهار ماه پیش بسیار افزایش داشته و به همان نسبت قیمت لوازم خانگی هم گران خواهد شد. با این شرایط ما نمی‌توانیم تولیدکننده را مجبور کنیم که کالای خود را به قیمت چهار ماه پیش به فروش برساند.رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مواد اولیه لوازم خانگی داخلی و ۳۰ درصد آن خارجی است. دولت اگر در خصوص مواد اولیه حمایت‌های لازم را انجام ندهد، باید منتظر جهش قیمت‌ها بود.
برچسب ها: لوازم خانگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها