به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۹۰۹۶۵

اعتراض کاربران بیل گیتس را عصبانی کرد

اعتراض کاربران بیل گیتس را عصبانی کرد
گروه علمی: افراد زیادی وجود دارند که در تلاش هستند تا هوش مصنوعی را احمق نشان دهند، اما [هوش مصنوعی]خوب است و هیچ تهدیدی در مورد آن وجود ندارد.  بیل گیتس مردم را سرزنش می‌کند که چرا هوش مصنوعی بینگ (Bing) شرکت مایکروسافت را احمق نشان می‌دهند، چرا که وی معتقد است این کاربران هستند که هوش مصنوعی را تحریک می‌کنند تا اشتباه کند و چیز‌های دیوانه‌وار بگوید.
 
بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت به هوش مصنوعی ابراز اطمینان کرده و می‌گوید که هیچ تهدیدی برای انسان نیست.این میلیاردر فناور می‌گوید: افراد زیادی وجود دارند که در تلاش هستند تا هوش مصنوعی را احمق نشان دهند، اما [هوش مصنوعی]خوب است و هیچ تهدیدی در مورد آن وجود ندارد.
پیش از این، چندین کاربر نسبت به پاسخ‌های چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT در موتور جستجوی «بینگ» مایکروسافت پس از پاسخ دادن به پرسش‌ها به شیوه‌ای نگران‌کننده و دیوانه‌وار ابراز نگرانی کردند. در عین حال، مایکروسافت پس از مطرح شدن شکایات، ربات خود را آموزش داد تا مشکل برطرف شود.

به گفته مایکروسافت، اگر کاربران برای مدت طولانی با Bing صحبت کنند، ممکن است تحریک شود و پاسخ‌های غیرمنتظره بدهد.بیل گیتس در این مصاحبه خاطرنشان کرد که «بینگ» همچنان اشتباه می‌کند و چیز‌های احمقانه می‌گوید، اما برای این کار شما باید کمی آن را تحریک کنید.

نقش بزرگ هوش مصنوعی
بیل گیتس فکر می‌کند که اگرچه پیش‌بینی می‌شود هوش مصنوعی منجر به جابجایی‌های زیادی در نیروی کار شود، اما همچنین موجب افزایش کارایی خواهد شد و نقش مهمی در منابع انرژی تجدیدپذیر خواهد داشت.
طبق گفته وی، طی دو سال آینده پیش‌بینی می‌شود که دقت و قابلیت‌های هوش مصنوعی به سرعت افزایش یابد.

گیتس مشارکت فعال خود در خدمات‌دهی شرکت OpenAI به مایکروسافت را فاش کرد که به کسب و کار‌ها امکان می‌دهد از فناوری ChatGPT و سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کنند.وی می‌گوید: هوش مصنوعی نقش بزرگی ایفا خواهد کرد و من بسیار درگیر هوش مصنوعی توسعه یافته توسط مایکروسافت و OpenAI هستم.
وی افزود: در مورد این ایده که رایانه‌ها قادر به خواندن و نوشتن شوند، هیچ کس نمی‌دانست که چه زمانی به وجود می‌آید و اکنون فرا رسیده است.

ایجاد کنترل بیشتر توسط مایکروسافت
شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که قابلیت‌های جدیدی را برای ربات هوش مصنوعی خود معرفی می‌کند، از جمله این که کاربران می‌توانند نوع شخصیتی را که می‌خواهند با آن ارتباط برقرار کنند، انتخاب کنند.
پس از انتشار ChatGPT توسط شرکت OpenAI، رقابت در عرصه راه‌اندازی و توسعه ربات‌های گفتگوگر افزایش یافته است و تقریباً همه شرکت‌های دیجیتال برتر سکو‌های رسانه‌های اجتماعی خود را با هوش مصنوعی مسلح کرده‌اند.
برچسب ها: بیل گیتس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها