به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۳۹۱۰۱۳
اگر می‌توانید لبخند از صورت کلوپ پاک کنید

برنده‌ها و بازنده‌های بازی تاریخی لیورپول - منچستر

برنده‌ها و بازنده‌های بازی تاریخی لیورپول - منچستر
گروه ورزشی: پیش‌بینی می‌شد که لیورپول در بحران باشد و منچستر از این بازی نهایت استفاده را ببرد، اما نتیجه کاملاً برعکس بود. شاگردان کلوپ که چندین بار در هفته‌های گذشته نمایش خوبی از خود نشان دادند؛ در این بازی فراتر از انتظار ظاهر شدند تا دبل نونیز، خاکپو و صلاح در کنار تک‌گل روبرتو فرمینو، آن‌ها را به پیروزی پرگل ۷-۰ مقابل شیاطین سرخ برساند.
از سوی یونایتدی‌ها، این شکست یک شکست فوق‌العاده دردناک پس از قهرمانی هفته گذشته در کارابائوکاپ بود. این، بدترین شکست تاریخ منچستریونایتد در لیگ جزیره بود. با تمام این تفاسیر، نتیجه می‌توانست سنگین‌تر از این هم باشد؛ چرا که این نتیجه در حالی رقم خورد که نیمه اول بازی با برتری ۱-۰ لیورپول به پایان رسید.
با توجه به این شکست، امید شیاطین سرخ برای رسیدن به قهرمانی لیگ‌جزیره در این فصل بسیار کاهش پیدا کرد و شاگردان تن‌هاگ باید به فکر کاهش بار روانی منفی حاصل از این بازی، برای ادامه فصل باشند.
به همین بهانه، نشریه گل به بررسی برندگان و بازندگان شکست سنگین منچستریونایتد مقابل لیورپول می‌پردازد:
برنده: کودی خاکپو
اگر شرایط به گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت، ممکن بود کودی خاکپو را در این بازی با لباس سفیدرنگ منچستریونایتد ببینیم اما او توسط قرمز‌ های آنفیلد هایجک شد. 

این مهاجم هلندی تا بدین جای کار به بهترین شکل ممکن جواب اعتماد و سرمایه‌گذاری ۳۷ میلیون پوندی مالکان باشگاه لیورپول را به خوبی پس داده و عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده.خاکپو اولین گل بازی را روی پاس استثنایی اندرو رابرتسون به ثمر رساند و در نیمه دوم هم یکبار دیگر دروازه شیاطین سرخ را باز کرد.
حالا و دوماه پس از انتقال خاکپو به لیورپول، او دروازه منچستریونایتد و اورتون را باز کرده است؛ به نظر می‌رسد که می‌شود چنین انتقالی را موفق نامید!
1829063
بازنده: لوک شاو
با توجه به اتفاقاتی که در نیمه دوم مسابقه رخ داد، کمتر کسی به خاطر دارد که لوک شاو در نیمه اول بازی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. اما این عملکرد خوب با عملکرد ضعیف نیمه دوم کم‌فروغ شد. 

شاو، مانند بسیاری از بازیکنان منچستر، نیمه دوم خوبی را پشت سر نگذاشت و پاس اشتباه او که منجر به گل دوم لیورپول شد؛ عملکرد ضعیف او را تکمیل کرد. او همچنین از نظر روانی هم آماده این بازی نبود و ممکن بود به دلیل درگیری با داروین نونیز، از بازی اخراج شود.
عملکرد شاو در مقابل لیورپول، انتظارها از یک مدافع ملی‌پوش و باکیفیت را برآورده نکرد.
 
برنده: محمد صلاح
ما دائما می‌شنویم که صلاح فصل آرامی را داشته، اما او شب گذشته ۲۲امین گل خود را در تمام رقابت‌ها برای لیورپول در این فصل به ثمر رساند. این یک عملکرد عالی برای وینگر ۳۰ ساله و مصری لیورپولی‌هاست.
صلاح با نفوذ های خود در طول بازی بارها و بارها خط دفاعی منچستریونایتد را آزار داد. گل سوم خاکپو روی پاس او به ثمر رسید و گل چهارم را هم خودش وارد دروازه داوید دخه‌آ کرد تا کار منچستر پیش از پایان بازی تمام شود.
این گل، او را در کنار رابی فاولر به عنوان بهترین گلزن لیورپول در تاریخ لیگ برتر تبدیل کرد و تنها ۱۷ دقیقه بعد، او گل دوم خود و گل ششم لیورپول را وارد دروازه منچستریونایتد کرد تا رکورد را به تنهایی به نام خود ثبت کند. 
صلاح دست بردار نبود و پاس گل هفتم را هم برای فرمینو ارسال کرد تا یک شکست تاریخی در کارنامه شیاطین سرخ به ثبت برسد.
1829060
بازنده: آنتونی
این ستاره برزیلی در ابتدای بازی یکبار تیرک دروازه لیورپول را به لرزه درآورد اما در ادامه بازی، با کند کردن ریتم بازی منچستریونایتد باعث شد که شیاطین سرخ نتوانند نمایش همیشگی خود در بخش تهاجمی را ارائه کنند.
او چندین بار فرصت داشت تا مارکوس رشفورد را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما چند ضربه اضافه به توپ باعث می‌شد که این اتفاق رخ ندهد.

او نتوانست مثل همیشه از کناره‌ها نفوذ کند و هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گل قرار دهد. فشار روی آنتونی به دلیل برچسب ۸۵ میلیون پوندی اش بسیار زیاد است و به همین دلیل، او همچنان باید چیزهای زیادی را اثبات کند.
1829062
برنده: داروین نونیز
نقطه مقابل عملکرد لوک‌شاو در تیم منچستریونایتد، مهاجم اروگوئه‌ای لیورپول بود. نونیز در نیمه اول بازی عملکرد قابل قبولی نداشت و به نظر می‌رسید یک نمایش ضعیف دیگر از او ثبت خواهد شد. 
اما نیمه دوم بازی برای نونیز به شکل دیگری پیش رفت. او یکی از بهترین‌ نمایش‌های خود را در این بازی ارائه داد. لیورپولی‌ها انرژی، توانایی و اخلاق حرفه‌ای نونیز را دوست دارند و به نظر می‌رسد مهاجم اروگوئه‌ای به خوبی از سوی هواداران حمایت می‌شود.

به نظر می‌رسد که نونیز با جو لیورپول خو گرفته و در حال تبدیل شدن به یک مهاجم طراز اول است. حالا منتقدانی که او را یک اندی کارول دیگر می‌دانستند، باید نظر خود را عوض کنند.
1829058
بازنده: برونو فرناندز
هم گری نویل و هم روی کین عملکرد و رفتار فرناندز را در نیمه دوم شرم‌آور نامیدند. با توجه به اینکه فرناندز کاپیتان منچستریونایتد بود، این موضوع باعث شد که عدم تمرکز کافی هم به عملکرد ضعیف منچستریونایتد اضافه شود. 
این ستاره پرتغالی در پخش توپ ضعیف عمل می‌کرد و مدام در حال انتقاد از مسئولان و هم‌تیمی‌های خودش بود. او همچنین فرصت بسیار مناسبی را برای بازکردن دروازه لیورپول در نیمه اول از دست داد که می‌توانست شرایط بازی را تغییر دهد.
1829064
برنده: کلوپ
اگر می‌توانید، امروز و یا حتی فردا لبخند را از چهره کلوپ پاک کنید!
هفت گل، زنده شدن امید های کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، سنگین‌ترین شکست تاریخ منچستریونایتد در لیگ برتر و یک نمایش بی‌نقص حاصل کار لیورپول در این بازی بود. نمایش لیورپولی‌ها به قدری فوق‌العاده بود که هواداران تعجب می‌کردند که این لیورپول در ماه‌های اخیر کجا بوده؟!

کلوپ ترکیب مناسبی از بازیکنان را به بازی گرفت. او به الیوت، خاکپو و رابرتسون اعتماد کرد و این سه بازیکن هم به بهترین شکل جواب اعتماد او را پس دادند. همچنین ورود فرمینو به بازی هم با گلزنی او همراه شد تا تدابیر کلوپ به بهترین شکل به نتیجه برسد.
شما روزهای بی‌نقص زیادی را در فوتبال نمی‌بینید، اما روز گذشته برای لیورپول یکی از روزهای بی‌نقص فوتبال اتفاق افتاد.
1829065
بازنده: رویای کسب چهارگانه توسط  منچستریونایتد
این ایده که یونایتد می‌توانست در نهایت آرسنال را پشت سر بگذارد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند؛ همیشه در این فصل به عنوان یک آرزو مطرح می‌شد اما نمایش کابوس‌وار شب گذشته تمام این امیدها را از بین برد.
چنین شکست بزرگی حتی می‌تواند به مسیر منچستریونایتد در راه قهرمانی لیگ اروپا و جام حذفی هم آسیب بزند؛ البته خبر خوب این است که منچستریونایتد به شکست ۶-۳ مقابل منچسترسیتی در اکتبر به بهترین شکل ممکن پاسخ داد.
1829066
منبع: سایت گل
نویسنده: نیل جونز- ریچارد مارتین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها